February 1, 2003
OfflineIgår natt så dog datorn under tiden som jag satt och höll på lite.
Jag tänkte att det var ett överspänningsskydd som jag har datorn kopplad till som gick pga av att jag hade två stora förstärkare inkopplade, men så var inte fallet...
Efter att ha satt enbart datorn i ett sepparat uttag och prövar att trycka på datorn så händer _inget_
Jag började med att kolla upp nätagget att det lämnar rätt spänning till molex-kontakterna vidkortslutning av två kontakter på den stora ATX-kontakten, jag får ut mina 5 volt där... så nätagget är det inget fel på.
Jag drar då ut ALLT, utom processor och fläkten till denna. Prövar att trycka på, händer INGENTING, jag har ett ASUS A7N8X Deluxe, och där finns det en grön lampa som lyser, denna berättar att moderkortet har ström...
Jag har mätt powerkontakten att den verkligen kortsluter pinnarna som den är kopplad till och det gör den ... så nu sitter jag här och vet inte vad jag ska göra, blir väl till att köpa nytt moderkort åtminstone ... eventuellt moderkort och processor (64:a system)
kom med alla möjliga/omöjliga förslag på vad jag ska göra
// Daniel
February 1, 2003
Offlineok, kör på ett annat agg till en början då ...
Ska ändå köpa en ny låda hade jag tänkt ...
MEN, ett stort MEN... det kvarstår en fråga...
Om nu inte det fungerar med nytt nätagg, vad ska jag köpa för något?
ska man gå på socket 939 eller 754 ?
Vilket moderkort ska man gå på ?
Blir isf. en 3200+ processor till det.
Jag läste någon nyhet här på NH för ett tag sedan om någon AMD64 processor som skulle oc:a fint nån som kommer ihåg eller kan ge tips?
July 17, 2004
Offlinemounte wrote: ok, kör på ett annat agg till en början då ...
Ska ändå köpa en ny låda hade jag tänkt ...
MEN, ett stort MEN... det kvarstår en fråga...
Om nu inte det fungerar med nytt nätagg, vad ska jag köpa för något?
ska man gå på socket 939 eller 754 ?
Vilket moderkort ska man gå på ?
Blir isf. en 3200+ processor till det.
Jag läste någon nyhet här på NH för ett tag sedan om någon AMD64 processor som skulle oc:a fint nån som kommer ihåg eller kan ge tips?
Satsa på socket 939 du 
February 1, 2003
OfflineTesta grejjerna i en annan burk skulle vara det första jag gjorde... om jag nu inte hade flyttat till denna lilla håla teckomatorp...
Men jag tror som sagt var att det var nätagget som var för klent (förstår inte varför) för jag har fått en fläkt att börja snurra några varv vid två tillfällen då jag tryckt på power-knappen ...
Så jag hoppas innerligt att det räcker med det nya nätagg(och chassi(man kan ju inte bara beställa ett nätagg, man måste ju sprida frakten på ett antal varor, hehe)) jag beställt
jag återkommer med resultat om 2-3 dagar , eller vad det nu tar för komplett att skicka...
February 1, 2003
Offlinedet kan jag ju göra, men jag orkar inte ... har beställt nytt moderkort o cpu nu , så tar jag med mig det här gamla moderkortet och ger till mina föräldrar ... orkar inte pula mer med detta för tillfället ... men det kommer ordna sig nu, det var iaf ett bra argument för att få köpa en 64 bitars cpu =D
men men , nu ska jag ha matematisk modellering, så nu får jag lägga ner mitt forumskrivande för ett tag ...
February 1, 2003
OfflineModerkort och CPU installerade ... och inget hände då jag bootade, ingen bild ...
blev lite pissed ... lugnade ner mig några hekto ... och insåg att jag missat den 4-poliga kontakten till mobot ... då fungerade allt som en dans ...
så nu är man lycklig ägare av ett 64-bits
1 Guest(s)

Log In