September 3, 2012
OfflineHej ni kunniga!
Jag har köpt en sprillans dator (1månad gammal nu) från Asus, det är en Republic of Gamers.
Jag köpte även i denna veva en SSD disk som jag skruvade in efter instruktionerna angivna, dock kör jag den som slave och har inte Windows på den.
För 3 dagar sedan, så dog den när jag var inne och spelade Guild Wars 2, efter en reboot så var den fungerande igen.
Nu hände det igen och en reboot löste inte problemet, jag ser inte heller disken i BIOS.
Någon som har bra idé vad man kan göra?
Tacksam för svar.
Mvh, Micke.
March 10, 2003
OfflineHittar du den inte i bios är det nog kört. Låter som du hade Fw problem i början men den kanske. Men svårt att veta då du inte listat vilken disk du hade. Många OCZ diskar har haft problem med soin Fw och haft en hel del olika skumma problem i en del serier.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
January 9, 2004
OfflineDu kan prova att göra en så kallad "power cycle". Det innebär att du startar datorn utan att ha enheten inkopplad. När du kommer in i Windows så sätter du i ström och sata kabel. Med lite tur så hittas enheten. Om den inte gör det kan du gå i. I enhetshanteraren, högerklicka och leta efter maskinvaruflndringar. Om du hittar den, se till att flaska med senaste firmware från tillverkaren.
Om den inte hittas varken i Windows eller bios, prova dra ur sladden ur ssdn och tryck några gÅnger på powerknappen. Starta sen som vanligt och gå in i bios. Hittas den inte då? Reklamera skiten...
1 Guest(s)

Log In