June 14, 2004
OfflineHejsan har installerat vatten kyllning på CPU:n nu och när jag skulle starta sytemet så får jag bara upp "no singal, pleace inset cabel".
Jag kollar ju med en gång kabeln från skärmen med den sitter inkopplad. Jag tänker "wtf har grafik kortet gåt sönder." så jag tar och bytter till ett annat grafik kort men det blir ingen skillnad.
Jag kommer på att jag hade ju los CPUn så jag går in och gör en CMOS. startar upp men samma "svar" från skärmen så jag bytter grafik kort igen men felet kvarstår. Jag testar med att gå igenom mina ram minen ett o ett men felet kvarstår. jag tänker hmm.. kanske något fel på mitt nätagg. Så jag plokar ut det (Chiftech 400w, stavade groft fel men, men) och mätte Volten och Amperen i alla kontakter och dom låg på normala värden(stabila). Så jag kopplar in nätagget igen och testar att starta men samma fel. Kan också upplysa om att alla fläktar blåser igång och hårdiskarna går också igång. System och HDD lysdioden lyser också men jag har endå medelandet om att kabeln inte är insatt. Systemet fungerade utan några probelm innan jag installerade vatten kyllningen.
Har också testat att bytta batteri till bios, testat med att sätta i den gamla CPU fläkten för RPM-singalerna.
pc speaker är e bara tyst det enda som hörs är min pump. ^.^
Testat med alla mina skärmar och på dom två olika portarna DVI-VCD(Skrev jag rätt nu. ; )
Någon som har en anning om vad som kan ha hänt?
Jag misstänker själv att det antingen är CPU eller Moderkortet som fått sig en *****.
-----
Sytem:
Amd T-Bird
768 mb ram(3x256mb)
2x20 gb HDD
1x40 gb HDD
3x 120mm fläkt (12v)
GeForce 4(Testat med mitt GeForce 2 också)
ljudkort
2x nätverkskort
June 14, 2004
OfflineFinns det värkligen inget sätt att kolla om det är MK eller CPU som har gåt sönder? Skulle gärna vilja ha igång dator börjar bli lite desperat av att sitta på den här sega server dator.. 😛
En annan fråga när jag endå e på G, finns det någon stans där jag kan köpa ett mk för PC133 minen och mitt G-Force 4? + att det ska finnas att köpa en CPU till moderkortet.
(Hoppas det inte blir kallat bumbing ir vad det heter.)
1 Guest(s)

Log In