April 27, 2004
OfflineJag har haft problem med att skärmen slocknar eller det blir bara blått på skärmen när man spelar vissa spel. Jag har testat att montera om alla vattenblock, kört med öppen låda för jag trodde det berodde på för hög tempartur på CPU/GPU men det blev inte bättre efter jag hade monterad om dem.
Nu när jag kollar i MBM5 och på nättagregatets värden så blir jag lite komfunderad För det står ATX3.3 den är runt 3.40 ATX5.0 runt 5.20 men ATX12.0 är runt 6.84 är det rätt?
Vad annars kan det vara som är fel?
April 27, 2004
OfflineDet är ett Tagan 480W och det är nyinköpt så det är lite konstigt att det är sönder redan nu men det kanske har varit så från början, bara nu när jag har börjat spela igen som jag märker av det kanske för det händer aldrig i windows.
Vilka andra program kan man kolla på Volten nätaggregatet ger ut?
November 11, 2003
OfflineTagan 480w är normalt ett mkt bra nätagg som klarar av att driva även tunga prestandasystem.
MBM utvecklas inte längre, varför det med största sannolikhet är ren felläsning av programmet.
Testa med Speedfan istället.
Vad gäller blåskärmen, så kan det bero på många saker. Enklast är väl att börja med att höja minnesspänningen i bios till typ 2.7v ( vanliga DDR)
och ev. testa andra grafikkortsdrivrutiner.
Var noga med att avinstallera dom gamla först.
hjälper inte detta heller så testa minnena med memtest86 http://www.memtest.org/#downiso
"Välj Floppy alternativet"
Svårt att säga mer utan att veta mer.
1 Guest(s)

Log In