January 14, 2008
OfflineSomliga av er som hört liknande tidigare är knappast överaskade av att höra att besaro fått problem med sin dator. 😉
Den berörda datorn är med operativsystemet Windows 7. Efter att allmäntillståndet försämrats något över tiden pga något bristande underhåll så beslutade sig dator för några dagar sedan att packa ner fullständigt. Nu vägrar operativsystemet att ladda, istället möts man av felmeddelandet "0xc0000225", efter det startas datorn om.
Olika försök med att starta i felsäkert läge, användning av "hemmagjorda reperationsskivor" samt de felsökningar som varit tillgängliga har inte gett något resultat. Ingen ny hård/mjukvara har installerats i samband med problemets uppkomst.
Efter en hel del trixande fram och tillbaka har jag nu kört in i en återvändsgränd och frågar därför om någon har någon idé på hur man kan ta sig runt detta problem.
Mvh Besaro
January 14, 2008
OfflineEftersom jag inte lyckats ta mig in i själva operativsystemet så är antalet felsökning/reperationsmöjligheter kraftigt begränsat.
Jag har lyckats köra följade:
"windows memory diagnostic"
"Felsäkert läge"
"senast fungerande konfiguration"
"återställningsläge för katalogtjänster"
"starta startreperation"
"felsökningsläge"
"reparera din dator" samt naturligtvis "starta windows normal". ingen av diagnosvertygen uppger att de hittat några fel, övriga alternativ har inte gett något resultat.
Jag har gjort ett försök med att skapa en reperationsskiva från en annan dator med windows 7. men det gav inte heller något resultet. trots att jag ändrat "startordningen" till att läsa från cd-läsaren innan hårdisken har jag inte ens lyckats starta någon reperation via skivan.
Hoppas det gjorde bilden något klarare.
January 9, 2004
OfflineEfter att ha snokat lite på felkoden så verkar det som om någon fil i OSet är pajj. Troligtvis ar det mjed registret att göra. En del sådana fel kan lösas med enast fungerade konfiguration, men inte i ditt fall tiydligen.
Troligtvis kan du montera HDDn i en annan dator och ta fram all info du vill ha, och sedan installera om OS. Däremot så kan det ju bli lika dant igen om du har fel på hårdvaran.
Ctrls ide är mycket bra. testa framförallt minne, men även HDD. Om inga fel upptäcks. Instellara om Windows.
June 11, 2001
OfflineEftersom du kör Win7 och om det bara är fel på windowsinstallationen och inte något fysiskt fel på hårddisken eller moderkortet så skulle en nyinstallation av windows vara bästa resultatet. Du borde därför kunna få windows att identifiera att du har en gammal installation på hårddisken och därmed flytta hela root-hearkin för windowspartitionen till C:windows.old* utan att formatera partitionen.
Dvs C:WINDOWS blir C:WINDOWS.OLDWINDOWS
Sedan kan du under C:WINDOWS.OLDUSERANDVÄNDARNAMN plocka fram gamla privata filer.
1 Guest(s)

Log In