October 29, 2001
OfflineTjena!
har nu haft detta problemet ett tag och tänkte att nu får jag börja ta tag i det.
Nu till problemet.
När jag trycker på strömknappen på min dator så startar den som valigt allting börjar surra och brumma.
men jag får ingen bild på skärmen. det är helt becksvart.
Då går ju första tankarna till grafikkortet men det verkar fungera bra.
sen när man tänker efter lite så ska ju datorn komma in i windows ändå
men det verkar det int ealls göra (har fingerprint lampa som ska lysa inne i windows)
är det någon som har liknande problem? vad kan det vara som är fel?
tack på förhud
February 21, 2005
OfflineCpu'n kan ha lagt av, ett tecken på det är just att man inte får någon bild på skärmen.
Men så kan något minne strula också så prova med att plocka bort dem om det är flera och prova starta burken med ett av dem i taget sen lägga till nästa om det fungerar med det.
Grafikkortet, har du tillfört extra ström till det om så behövs? Många nya "värre" kort behöver en extra ström som man kopplar in i den.
Prova även nollställa bios för att se om du kommer in i bios iaf med hjälp av det.
December 31, 2001
OfflineDet enda säkra sätt är att plocka isär allt och ersätta del för del eller testa grejjerna i en polares dator.
Du kan ju testa med ett gammalt pci grafikkort, startar datorn då så har antingen din agp port pajjat eller 3d kortet som du hadde innan.
Sen ram är ju inga problem att testa mot en polares grejjer.
Sen efter de 2 så har du ju bara cpu och moderkort kvar och nätag då 🙂
1 Guest(s)

Log In