July 16, 2001
OfflineTjena
Jag har en nec ND-3500AG brännare.
Jag har köpt ett par skivor som ja inte kirrar att bränna med min nuvarande firware, så ja vill uppgradera till 2.18 (jag har orig alltså).
Men det blir bara flash-error. Jag har stängt av allt i autostarten via msconfig och startat (så ingen aktivitet ska kunna låsa den), jag har testat i felsäkert (men då antar jag att de rätta drivisarna inte är igång).
Jag har testat från 2.16 till 2.17 för att sedan gå till 2.18, men de funka inte det heller. Jag har testat att dumpa 2.16, men det funkar inte det heller, så nu har 2.16 igen (återställdes automatiskt efter dumpningen).
Så, hur ska jag göra?
Vad kan det vara för fel?
En sak till, när jag startat XP, kommer in i OS:et så kommer all grafik o allt fram, fast det tar typ 2 minuter innan startljudet kommer och innan jag kan köra några program eller innnan ikonerna kommer fram. Vad beror detta på? Orkar inte formattera hela skiten igen för det, hehe. Måste va någon fil i autostarten eller något?
Tack på förhand.
/whrn
January 6, 2004
OfflineIDE1= Hårddiskar
IDE2= CD/DVD ROM
------------------exempel----------------------
_____MASTER (Primary): Systemdisk oftast den snabbaste Hårddisken.
IDE1
_____SLAVE (Secondary): Lagring eller övrigt.
_____MASTER: DVD-ROM/CD-ROM
IDE2
_____SLAVE: DVD-Brännare (DVDRW) /CD-Brännare (CDRW)
IDE(Flatkabeln) har 3st IDE-kontakter, 2 stycken i var sin ända och en i mitten.
Om vi säger att Toppen är den ändan som ska sitta på moderkortet så ska följande ordning installeras:
Toppen-> Denna Ända på Kablen ska sitta på Moderkortet.
Mitten-> Denna Ända är SLAVE
Botten-> Denna Ända är Master
Dessa inställningar ovan behöver igentligen inte göras, men för att säkerhetsställa de rekommenderade inställningarna så kan dem ställas in.
April 13, 2004
OfflineLakszen wrote: IDE(Flatkabeln) har 3st IDE-kontakter, 2 stycken i var sin ända och en i mitten.
Om vi säger att Toppen är den ändan som ska sitta på moderkortet så ska följande ordning installeras:Toppen-> Denna Ända på Kablen ska sitta på Moderkortet.
Botten-> Denna Ända är MasterDessa inställningar ovan behöver igentligen inte göras, men för att säkerhetsställa de rekommenderade inställningarna så kan dem ställas in.
Det är endast om man byglar bägge enheterna som "Cable Select" som man behöver bry sig om vilken kontakt man skall sätta respektive enhet 
January 6, 2004
OfflineJalle64 wrote: [quote=Lakszen]IDE(Flatkabeln) har 3st IDE-kontakter, 2 stycken i var sin ända och en i mitten.
Om vi säger att Toppen är den ändan som ska sitta på moderkortet så ska följande ordning installeras:Toppen-> Denna Ända på Kablen ska sitta på Moderkortet.
Botten-> Denna Ända är MasterDessa inställningar ovan behöver igentligen inte göras, men för att säkerhetsställa de rekommenderade inställningarna så kan dem ställas in.
Det är endast om man byglar bägge enheterna som "Cable Select" som man behöver bry sig om vilken kontakt man skall sätta respektive enhet 
Man kan ändå köra principen =) så att man får ner informationen i ryggraden så att man vet till nästa gång hur principen fungerar sen kan man alltid testa utifrån principen för man vet ju aldrig med datorer dem knasar dygnet runt även om det är rätt ikopplat.
1 Guest(s)

Log In