December 9, 2004
tjaa grabbar..är ny här och hänger inte redigt med hur detta funkar men det blir säkert inget problem...
Jo det är så här..
jag kan gärna behöva lite professionel hjälp med mitt grafikkort..
jag köpte ett 9800pro av en kompis
funkade perfekt tills jag skulle mecka ny kylning på den..
jag fixade större fläns och en 80mmfläkt på den..trodde den skulle gå som ett tåg sen när jag försökte klocka den..
men jag kom tillslut fram att jag sket i att klocka för det gjorde ingen skillnad..
jo nu kommer det...för några dagar sen fick jag hem mitt beställningsmwek som bestod av lite kylarpasta och lim från arctic silver..
jag silvrade på lite sånt gegg på flänsen och skruvade fast den på grafikkortet och satte in den i lådan igen..
allt såg normalt ut..tempen sjönk 2 grader..så jag blev nöjd som fan att det funkade..men sen idag...så skulle jag spela lite halflife 2 vidare..
men när jag kom in i menyn" då grafikkortets rediga kraft visas" så fick jag massa rutor och massiva grafikbuggar..inte på tal om när jag startade spelet..
black walls,, massa väggar som flyttade sig..massa trianglar som flög som en myggsvärm över skärmen..men lättfattade ord så var allt åt helvete....
så tänkte jag..äsch..det är bara ett spel..men det var lika dant på Serious sam 2 ex och NFSU2..
så det har med grafikkortet att göra..
Vad är det som är fel?
har jag skadat Coren eller har jag råkat ta på den så det blev en antistat nånting..alltså att jag var statisk...eller som min kompis säger att man ska sätta tillbaka orginal kylningen...hjälper det??
snälla ge mig tips..eller är det bara att slänga det och köpa nytt???
Mvh Robban!
September 28, 2003
artifacts som attan då alltså.. skulle tippa på att du kört core'n eller minnena, kommer nämligen inte ihåg om trianglar var symptom på minnesfel eller corefel... har du nån garanti kvar så montera tillbaka orig. kylare o RMA'a skiten (skrapa bort ditt "silver" bra också)
1 Guest(s)