May 23, 2005
OfflineMin dator går in i 'vänteläge' och slocknar hela tiden, vilket är skitjobbigt!
Inget vänteläge är aktiverat i windows, så vad kan det vara som orsakar detta??
Kan det vara strömaggregatet? Det ingick i chassit som är 1 år gammalt... kan det ge nåra dåliga spänningar eller nått?
Tack på förhand! :]
September 21, 2002
OfflineLåter som om det vore någon registernyckel som inte ligger rätt till? En ominstallation kan kanske hjälpa.
Kanske nya chipset drivare kan hjälpa till. Hade en dator som startade om sig om man ville avslutade den.. Verkade som om det blev bra när nyaste versionen av chipset drivare installerades!
October 17, 2004
Offlinekolla nätagget o att kylningen till den funkar som den ska. en polares dator betedde sig likadant pga att fläkten i nätagget funkade när den kände för det. o slog av sig självt lite då o då... p då nätagget blir för varmt så hände precis det du säger. testa o städa i datorn =)
May 23, 2005
OfflineOk jag kört speedfan och dessa värden visas, är det bra eller dåligt ? Och ja fläkten snurrar visst fast dock vet jag inte om den kanske lägger av ibland.
Nätagget är ett Codegen på 350W med dessa spänningar:
Vcore: 1,68V
+3,3V 3,12V
+5V 5,12V
+12V 12,04V
-12V 6,93V
-5V 0,78V
+5VSB 5,43V
VBAT 3,02V
Är det ok spänningar eller är nätagget på väg att paja för gott ?
Förstår annars inte problemet, har senaste uppdateringar till datorn som funkade perfekt innan den börja gå i standby.
Windows XP är kanske några månader gammal.
May 23, 2005
OfflineBarbie wrote: Ok jag kört speedfan och dessa värden visas, är det bra eller dåligt ? Och ja fläkten snurrar visst fast dock vet jag inte om den kanske lägger av ibland.
Nätagget är ett Codegen på 350W med dessa spänningar:
Vcore: 1,68V
+3,3V 3,12V
+5V 5,12V
+12V 12,04V
-12V 6,93V
-5V 0,78V
+5VSB 5,43V
VBAT 3,02VÄr det ok spänningar eller är nätagget på väg att paja för gott ?
Förstår annars inte problemet, har senaste uppdateringar till datorn som funkade perfekt innan den börja gå i standby.Windows XP är kanske några månader gammal.
EDIT: äh jäklia skit nu gick den i standby 2 gånger i rad. Fan jag blir galen jag var i BIOS och kollade men där är inget konstigt har inte varit där å ändrat sen jag fick min dator för 1 år sen.
En anan tanke som slog mig kan det vara min Plattskärm 15" som orsakar standby ? den är typ 3 år gammal men jag hoppas verkligen inte att den är paj nästan men det måste väl antigen vara bildskärm, grafikkortet eller nätagg ? Fast frågan är vilket..suck 😕
June 11, 2001
OfflineGå in i inställningarna för skärmsläckare och kolla nedan på energisparläge.
Aktivera alla lägen och sätt hårddiskar / bildskärm till 20 minuter
Sätt vänteläge till 30 minuter
Sätt viloläge till 45 minuter
Starta om datorn ett par gånger och öka sedan varje värde 2 steg i listan.
Starta om ett par gånger igen och kolla om det fungerar.
Om det inte fungerar kollar du inställningarna i fliken Viloläge, avaktivera och aktivera och starta om, upprepa detta ett par gånger.
Efter detta skall det fungera då alla registernycklar är uppdaterade.
1 Guest(s)

Log In