August 10, 2003
OfflineHar precis köpt lite nya grejor till datorn då allt började krångla, men det enda är en av hårdiskarna som inte vill med sig.. dessvärre så är det hårddisken som ALLA mina saker var på, filmer spel bilder musik osv..
problemet är att jag hade tänkt att installera windows på just den disken.. (köpte en ny på 200gb som jag tänkte ha som disk med allt viktigt på sen) men när jag skulle det så stod det att den var opartionerad?! då installerade jag windows på en del av den nya i hopp om att jag kunde rädda det på min andra disk.. men nu hittar datorn inte ens den.. och jag vill liksom inte formatera den nu när jag har alla mina ”värdesaker” på den.. och jag är ganska så jätte säker på att jag har byglat den rätt också.
någon som kanske vet något jag kan göra?
tacksam för svar![/b]
August 10, 2003
Offlinehar inte kollat, men jag antar det eftersom den disken kommer upp i winXP installern.. men det står att det är opartitionerat utrymme.. vilket det inte borde (jag vet "borde" är inget ord man använder i samband med datorer:P).. använde disken senast igår så den "borde" ju faktiskt funka..
August 10, 2003
Offlinejepp master och slave är korrekta..
jao allt funkar med kablarna också, och inget kontroller kort..
ntfs på gammla disken..
en kille på ett annat forum sa att jag kanske skulle testa knoppix och sen föra över allt jag ville ha därifrån till nya disken och sen formatera allt och installera XP, funkar det tror du/ni?
September 21, 2002
OfflineMyskuk wrote: jepp master och slave är korrekta..
jao allt funkar med kablarna också, och inget kontroller kort..
ntfs på gammla disken..
en kille på ett annat forum sa att jag kanske skulle testa knoppix och sen föra över allt jag ville ha därifrån till nya disken och sen formatera allt och installera XP, funkar det tror du/ni?
Kanske men låter väääldigt onödigt.. Har du kollat i PQPM om du kan undeleta partitionen?
Annars finns det superba programmet Get Data Back for NTFS:
http://www.runtime.org/
Där kan du köra recover på alla dina filer och kopiera dem till en partitionerad disk.
UltimateBootCD ska också fungera har jag för mig, gratis dessutom, har aldrig använt det som recoverprogram själv men du kan ju testa: ftp://ftp.sweclockers.com/pub/.....3-full.exe
EDIT: Tråden kanske ligger i lite fel forumsdel?
1 Guest(s)

Log In