January 26, 2005
OfflineHej,
har en disk på 80Gb som är partionerad (tack o lov...) utrymmet där OS ligger är på 8Gb. Har inget speciellt annat installerat på den disken. Rätt som det är börjar utrymmet på disken att minska för att slutligen gå ner till noll!
Vad göra???? Vad kan det vara för knas?
Hoppas det finns ngn smart därute som har en bra lösning på detta!
mvh
//pernilla
September 1, 2002
OfflineJadu, antingen kan det vara systemåterställningsfilerna som tar upp sådär mycket, men det har jag svårt att tro.
Att du råkat fått in någon form av datorvirus verkar mer troligt. Har du tillgång till någon antivirusmjukvara till datorn?
Om inte så kan du söka efter virus med något av följande onlineverktyg (kräver tyvärr Internet Explorer för att fungera smidigast):
Trend Online Virus Scan:
http://housecall.trendmicro.co.....t_corp.asp
Symantec Security Check:
http://security.symantec.com/s.....;venid=sym
January 26, 2005
Offlinedet som tar plats på partitionen ligger i Documents and Settings/all users/...
Tar jag info på all users-mappen så väger den 4,5Gb men kollar jag mapparna i den så väger de knappt någonting....
Jag har Panda Antivirus Titanium 2005 och den hittar bla. Gaobot.BLL som den säger att den tar bort...
hmmm....
December 27, 2003
OfflineSå här kan det vara: Du har ett virus som lägger sig i en systemmapp. Alla filer i den mappen blir liksom säkerhetskopierade av "Systemåterställning" När Panda tar bort viruset kommer det tillbaka när Windwos märker att den filen är borta, och återställer den.... (jag har haft detta problem förr, med Norton)
Högerklicka på Den Här Datorn -> Egenskaper -> Systemåterställning. Kryssa i "Inaktivera Systemåterställning på alla enheter" -> Sökt efer Virus!
April 13, 2004
OfflineMan kan göra så här oxå, kör antivirus, adaware och spybot S&D först, för att få bort ev virus och annat smolk, när du tror att din dator är rensad så går du dit till systemåterställningen och skapar en egen återställningspunkt, döp den till vad du vill.
Sedan går du till den här datorn till C: disken , högerklickar, väljer egenskaper och sedan diskrensning, låter den kolla upp disken, välj sedan fliken fler alternativ, och titta och klicka på den nedersta av de tre knapparna, där du då tar bort alla gamla återställningspunter utom den sista, som ju var den du gjorde och som förhoppningsvis oxå är ren
Sedan låter du diskrensningen göra sitt jobb 😛 
April 13, 2004
Offlinepernillan wrote: hej,
spybot S&D hittade två elaka saker som den tog bort sen gjorde jag en ny återställningspunkt och nu verkar det som det fungerar!
Tusen tack för all bra hjälp!
mvh
//pernilla, som är 🙂 nu!
Skönt om det funkar, glöm bara inte att rensa bort de äldre återställningspunktera, med diskrensningen, så du blir av med sk.ten för gott

1 Guest(s)

Log In