November 6, 2012
Hej trevlig kväll!
Ang detta modekort Gigabyte GA-Z77X-UP4TH ATX de 2 stickorna till ram minnerna i höger sida funkar sätta dit då men när du sätter på datorn stängs den av efter cirka 8 sec.
Sätter man dem på vänster stickorna funkar det utmärkt och de totalt 16gb funkar inte tilsammans alls för det inte funkar på höger sida ram stickorna där de monteras.
Aldrig varit med om detta problem.
Kan säga att datorn är nybyggd precis.
Ram minnet : Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP BLÅ
January 9, 2004
Googla Translate? 😉
I will write in both English and Swedish since i dont know what language you prefer.
Om jag förstår dig rätt så fungerar det när du sätter två minnestickor i de två vänstra platserna, men inte i de två högra och därmed så kan du inte köra alla 4 som du vill. Då datorn är nybyggt så antar jag att du aldrig fått det att funka. Mitt tips är att klocka ner minnena till en lägre klockrekvens och sedan prova en sticka itaget i alla 4 slottar. Det kan ju vara så att moderkortet är trasigt.
If i understand you correctly, you rae having problems getting two RAM-sticks to work in the two right slots. They work in the two left, but not the right and therefor you cannot run all 4 sticks to get 16GB. My advaice is to krank down the frquenxy of the memories and then try every module in every slot. It might just be as simple as a broken memory slot. But we need to know witch memory works where.
1 Guest(s)