November 10, 2004
OfflineTempen ligger runt 40c, och nej, jag har inte kört något testprogram......
Dock hade jag ett problem med min SATA-disk.... eller jag vet inte om det är problem. Jag kunde inte installera drivrutinerna till den med disketten, då den bara sa att det inte fanns nån.... men den finns där och ja har ju installerat OSet på den... hrm..
November 10, 2004
OfflineHar lagt in de som kom med i kartongen, nu tankar ja alla de fräschaste från MSiI's hemsida inklusive bios update... hrm, samt directx9c. Formaterar om hela datorn imorn samt lägger in alla de nya drivrarna, funkar det inte då vet jag inte hur jag ska gå till väga, nån aning om hur man ska installera SATA-disken då? Den tycks ju funka utan sina drivisar, vilket verkar lite underligt
November 14, 2003
OfflineDet låter som om det är minnena som spökar.
Kör Memtest och se vad du får fram.
March 23, 2002
OfflineJag har liknande problem; Se nedan.
Min dator "fryser" lite då och då i några sekunder för att sedan fortsätta.
Nu har jag funderat på om det inte beror på en sak jag nyligt upptäckt:
Ibland när jag startar datorn så ser man inte processorn i POST. Som att moderkortet inte hittar processorn. Jag får heller inget pip när jag startar datorn. Men jag kommer ändå in i windows och kan använda den.
Men då och då så piper datorn och i POST ser jag att det är en athlon64 3000+ processor. Och jag kommer in i windows och kan använda den lika bra.
Att jag inte ser processorn ibland i POST är underligt? Vad kan det bero på? Trasigt moderkort? Trasig processor?
Jag har senaste bios (1.3).
Kan mina frysningar i windows bero på detta?
Tack för förhand.
Jag har följande hårdvara:
NÄTAGG: Antec 400W SX1040B II-EC
MINNE: Corsair value s. PC3200 DDR-DIMM 1024MB
HD: Maxtor 160GB S-ATA
MODERKORT: MSI K8N NEO2 Platinum-54G Mainboard S939
GRAFIKKORT: leadtek 6800LE
CPU: Winchester Athlon64 3000+
November 10, 2004
OfflineBörjade med moderkortsdrivrutinerna, som jag tankade hem från http://www.msi.com.tw, det ska vara de nyaste där, efter det installerade jag grafikortet (ljudkort och nätverkskort installerade man i samband med moderkortet) som är 66.96_winxp64_english, till 6800gt-kortet.
1 Guest(s)

Log In