August 23, 2001
Har ett problem med mitt nya hotswap rack för 4st 2.5" i ett 5.25 fack.
2.5" 4*disk SAS/SATA hotswap rack
Fläkten går igång
Har kopplat den till fyra sata-portar på moderkortet nu och sätter jag i en sas disk så varken snurrar den igång eller hittas i BIOS, sätter jag däremot i en sata SSD disk så hittas den och fungerar utan problem, har testat olika slottar.
Vad kan det bero på?
Klarar inte moderkortet av sas diskar?
Det är ett ASUS P8B WS
Asus P8B WS - Moderkort - Hitta lgsta pris, test och specs
Har ett LSI MegaRAID SAS 8708EM2 SAS/SATA kontrollerkort den ska kopplas på sedan men har inte fått kabeln som ska sitta mellan racket och kontrollerkortet än, tror ni de kommer fungera bättre med sas diskarna mot den?
January 9, 2004
Bjornsson;1294588 wrote: Har ett problem med mitt nya hotswap rack för 4st 2.5" i ett 5.25 fack.
2.5" 4*disk SAS/SATA hotswap rack
Fläkten går igångHar kopplat den till fyra sata-portar på moderkortet nu och sätter jag i en sas disk så varken snurrar den igång eller hittas i BIOS, sätter jag däremot i en sata SSD disk så hittas den och fungerar utan problem, har testat olika slottar.
Vad kan det bero på?
Klarar inte moderkortet av sas diskar?
Det är ett ASUS P8B WS
Asus P8B WS - Moderkort - Hitta lgsta pris, test och specsHar ett LSI MegaRAID SAS 8708EM2 SAS/SATA kontrollerkort den ska kopplas på sedan men har inte fått kabeln som ska sitta mellan racket och kontrollerkortet än, tror ni de kommer fungera bättre med sas diskarna mot den?
Sata diskar funkar i en SAS kontroller. Men SAS diskar funkar ej i en sata kontroller. Tyvärr 🙁
July 14, 2005
Kan bekräfta att det fungerar på mitt ASRock X79 Extreme 11 med LSI SAS-kontroller.
Använder en billig SAS/SATA till SAS-hårddisk kabel från Akasa kopplad till en HP Ultrium 920 bandstation.
Samsung SSD 840 EVO 750GB på SATA-3 startar Windows 8.1 på några sekunder och alla enheter är tillgängliga.
2 Guest(s)