February 26, 2002
OfflineJag har råkat ut för ett sjukt fel med min ena burk, det är min abrebone som igen krånglat till det.
Jag stängde av datorn härom natten och när jag startar den dagen efter så ser allt bra ut tills jag skall gå ut på nätet, då finns det inga aktiva nätverkskort?
Alla mina 3 typer av kommunikationskretsar har slutat att fungera...
Det är ett wlan, 56k modem, och ethernet allt inbyggt på moderkortet.
Jag har kollat system egenskaper och det står att drivrutinerna inte kan laddas korrekt, jag testade att ta bort enheterna och låta windows hitta dem igen vilket det gjorde och jag lägger in drivrutiner som den sedan inte kan ladda?
Hur kan detta ske? Ingeting har gjorts under natten med datorn så det är ett konstigt fel.
Kan det vara så att min installation av XP som börjar bli sliten och har varit med om ett par systembyten nu gett upp?
February 21, 2005
OfflineXP i sig blir inte slitet eftersom det är en mjukvara och är själva "systemet" som byts. Däremot så kan nog ditt moderkort kanske börjat på sista sucken, är det ett gammalt kort eller? prova även med att dra in drivrutinerna igen för dina nic's eller i värsta fall installera om hela burken.
October 23, 2002
Offline1 Guest(s)

Log In