August 8, 2004
OfflineSom topic, datorn vill inte starta. Dagen före så var allting bra sen nästa dag då ja satte på den så ville den inte starta, altså det händer ingen ting när man trycker på power knappen. Vad kan va problemet tror ni?? det måste ju va något som har gått sönder??
Jag har för mig att det lyste till lite gran när ja satte på den, men sen nu när ja sätter på den så lyser den inte mer, det måste väll vara ett tecken på att något har gått sönder?? (När ja skriver att det lyste till något så menar jag på burken, som när den tänker eller något) Kan det vara moderkortet eller nätaggratet som har pajat?? Tacksam för svar. MVH
August 8, 2004
Offlinedet kan vara vad som helst...
-glappkontakt i powerknappens kontakt till mobot
-trasigt minne
-trasig bios
-nätaggregatet
-kortslutning mellan mobo/chassi
-osvedit: går fläktarna/hårddisken ?
postar datorn (ser du text innan windows "Welcome" dyker upp)?
Alltså datorn startar inte äns, inte hårddisken ingenting. När jag trycker på power knappen så är det helt dött. Vad kan jag göra för att fixa problemet??
August 8, 2004
Offlinesitter alla sladdar i som dom ska utanför och inuti datorn (du har inte kommit åt powerknappen på baksidan)???
testa byta nätaggregat annars
vart finns power knappen på baksidan då?? vad ska ja göra om ja har komit åt den då??. har inget annat nätagg att testa me, men kan de va nättagget??.
March 1, 2003
Offlineraol wrote:
vart finns power knappen på baksidan då??
I/O knappen vid nätagget
http://www.casemodgod.com/testpsu12.jpg
1 Guest(s)

Log In