July 17, 2012
OfflineHej alla,
mitt första inlägg här.
Jag har haft problem med min dator ett tag, med att ingen bild visas på skärmen. Testade att byta ut mitt förra nätagg och efter det så funkade det i
några månader, tills den la av idag efter 1h användning. Var inte i närheten av datorn men hörde bara att allt tystnade, och sen var skärmen svart.
Har försökt starta upp den igen ett flertal gånger men samma problem. Misstänker PSUn men är osäker. Jag har kollat att alla fläktar snurrar som de ska
Den jag har nu är en Nexus no-4090 400W som driver runt :
IceQ HD 6950 graffe, gammal CPU, 1st hdd. Så vad kan jag testa innan jag köper ett nytt PSU och borde ett Corsair GS 600W funka bättre?
January 19, 2003
OfflineInnan du springer och köper något nytt skulle jag prova med att riva ut så mycket som möjligt. Så bara köra CPU, Mobo, 1st minne (prova alla för sig) och GPU. Sedan skulle jag kolla om det är möjligt att låna grejor av polare om du inte har andra komponenter att testa med själv.
July 17, 2012
OfflineJepp tror också på det, om nu inte mobot har fått sig en smäll. Då blir det värre.
Vad finns det för prisvärda kvalitetsagg runt 1000 lappen? Funkar ett Corsair GS 600W, för 500kr?
tanken är att kunna ha några hårddiskar (interna + extern), ett ok graffe som jag har nu. 8 GB minne. Uppgradering av CPU.
March 10, 2003
OfflineVet inte hur kvalitén är på Corsair GS, inte läst så mycket om dem faktiskt. Är väl ganska ny serie? XFX brukar annars höras som rekommendation för billiga med bra agg. 550-600w skall utan problem kunna driva de flesta datorer. Bara det är ett märke som har lite kvalitet i komponenterna.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
June 11, 2001
OfflineDet är en väldig skillnad på använd watt och den watteffekt som nätagget klarar av, Jag mäter omkring 180-210w från min UPS-enhet inkuderat bildskärmen och förstärkaren, då ska man tänka på att bildskärmen och förstärkaren har egna omvandlare vilket innebär att den effet som av bildskärmen och förstärkaren syns på UPS-enheten men inte kostar på datorns nätaggregat, vilket innebär att datorn antagligen drar kanske 120 -160w i praktiken. Resten är bildskärmen och förstärkaren, på egna nätagg.
Jag skulle säga alla nätagg som inte klarar <200w själva med vanliga skrivbordsgöromål uppenbart drar för mycket ström.
1 Guest(s)

Log In