July 9, 2005
OfflineDinos eller någon?
passar på när det nu finns kunnigt folk här!
Jo,vid systemstart och om jag då trycker F1 så ser jag även att 'systeminfo' visar en processor på 166 mhz men bevisligen är det ju en 300 mhz boxed!..går detta att rätta till också?......vore ju väldigt bra! 😉
September 1, 2002
Offlinechelsa wrote: Dinos eller någon?
passar på när det nu finns kunnigt folk här!Jo,vid systemstart och om jag då trycker F1 så ser jag även att 'systeminfo' visar en processor på 166 mhz men bevisligen är det ju en 300 mhz boxed!..går detta att rätta till också?......vore ju väldigt bra! 😉
Beror väl på vad du har för moderkort, det kanske inte stödjer mer än 166MHz? Dock så har jag svårt att tänka mig att ett moderkort som inte stödjer över 166MHz ens skulle passa i hop med en 300 MHz.
Gå in i BIOS, (oftast knappen DELETE, tyck in precis vid uppstart), kolla efter något som heter FSB (Front side bus). Denna skall stå på 66 MHz, det skall även finnas någon som heter Multiplier (eller RATIO eller dyl), denna skall stå på 4,5. (Rätta mig om jag har fel ang. 66x4,5 kanske ska vara 100x3? Minns inte vad dom CPUerna har).
Hoppas denna grekiska ochdessa totalt obegripliga meningar säger dig något.
November 22, 2001
OfflineDen ska gå på 4.5x66 om det är en gammal aptiva med intel-processor.
Har en sådan här 🙂
Du har inte meckat inne i datorn och kommit åt dipswitcharna som styr detta? Isåfall kan det vara därför den gnäller.
Sitter ganska långt upp till höger har jag för mig.
Du får googla efter hur de ska vara inställda 🙂
1 Guest(s)

Log In
Å tack,snälla.....jag har burken öppen så det går fort att följa Ditt tips!