June 16, 2004
OfflineDet är så här:
Hemma här har vi 3 datorer, Min dator, "Familjedatorn" och mammas laptop. Vi har ett trådlöst nätverk som alla sitter kopplade till. Igårkväll så lade internet av, på alla 3 datorerna alltså. Sen idag har jag varit och jobbat, och nu kom jag hem, nu funkar internet, fast bara på familjedatorn och mammas laptop, inte på min dator. Jag får ingen IP-adress, jag får en sån där ikon med en gul triangel med ett utropstecken inuti. Jag har testat att konfigurera om internet och ha mig hit o dit.. jag testade att manuellt konfigurera IP, då tog jag samma IP som familjedatorn fick, medans jag då kopplade ner familjedatorn. Då nådde jag routern (http://192.168.1.1) men kom ändå inte ut på internet :S Kunde alltså inte pinga eller nånting.. Har verkligen ingen aning vad som kan vara felet då jag inte hade ändrat något medan jag var och jobbade.
Någon som nån vild chansning på vad felet kan vara? 🙁
June 16, 2004
OfflineHehe ironiskt 😀
Jag startar alltid om routern när något är fel, av ren rutin, inte för att det någonsin har varit det som varit felet. Denna gången gjorde jag inte det, och självklart var det ju det som var felet 😀
Men tack så mycket! Snabbaste hjälpen nånsin, du hann svara innan jag han editera inlägget ;D
1 Guest(s)

Log In