December 5, 2004
OfflineStartar datorn den vita remsan börjar ladda, jag trycker på "F2" för att komma ni i setup. Det händer inget. Jag trycker "F12" för att komma in i Bootmenu, det händer inget. Tar en jäkla tid sen går det vidare, sen kommer det upp att "primarydrive not found" eller liknande. Sen kommer jag till bootmenu och kan välja att boota antingen "Normal" "floppy" eller "Harddrive" kvittar vilken jag väljer så funkar det inte, men tar man fortsätt så kommer man in i windows och så.
Men jag skulle vilja slippa gå igenom hela denhär prosessen. Varför hittar den inte Hårddisken t.ex? när jag har den korrekt inkopplad och allt.
Hur resettar man cmos på en dell?
Någon som har en bra förklaring och kanske till och med en lösning?
May 28, 2003
OfflineCouraga wrote: [quote=LuckyLuke]fråga, håller du på att installera en ny hårddisk?
Varför ska du in i bios?
Nej jag håller inte på att instalera en ny hårddisk...
Jag skulle säga att man borde hålla ner DEL knappen vid start för att komma in i bios.
Det sitter väl en jumper på deras mobo precis som på alla andra datorer. Dvs nära batteriet. Tar loss den och flyttar upp ett snäpp, låter sitta där i ca 10 sekunder och sen sätter du tillbaks den.
December 5, 2004
OfflineJalle64 wrote: På dell datorer är det F2 man håller ner precis som du gjort, men det låter som det är ditt tangentbord som strular, testa ett annat 😛
Nej tangentbordet funkar som det ska. när man trycker F2 så står det att det laddar eller nåt för att komma in i bios men det går bara vidare iaf utan att gå in i bios, helt mupp, men jag ska testa att resetta cmos, ska bara hitta dendär jumpern.
Känner jag dell rätt så har de väl satt den på nätaget ^^
1 Guest(s)

Log In