January 8, 2010
OfflineHej!
Har precis inhandlat en VGA-kabel och en annan sladd för ljudet för att kolla film på tv:n via datorn. Problemet är att jag inte får ljudet att fungera.
När jag kopplar in ett head-set eller ett högtalarsystem så fungerar ljudet, men när ljudet ska komma från tv:n så fungerar det inte.
Moderkort och grafikkort är fullt uppdaterade. Tv:n är en Hitachi 32" LCD-skärm HD Ready. Kommer tyvärr inte ihåg vad modellen heter. Jag är säker på att jag har kopplat ljudkablen rätt för det står något om PC-Audio när den är inkopplad.
Vad är fel? Fungerar det helt enkelt inte att köra ljudet via tv:n?
MVH
March 14, 2001
OfflineIbland finns det flera ljudingångar som används till olika bildingångar, tex PC audio på din TV kanske används med HDMI eller DVI ingång och någon annan används med VGA. Läs manualen, har du ingen googla fram en, vilken modell du har på tvn lär säkerligen stå någonstans på den.
July 9, 2011
OfflineHageNegaH;1263846 wrote: Hej!
Har precis inhandlat en VGA-kabel och en annan sladd för ljudet för att kolla film på tv:n via datorn. Problemet är att jag inte får ljudet att fungera.
När jag kopplar in ett head-set eller ett högtalarsystem så fungerar ljudet, men när ljudet ska komma från tv:n så fungerar det inte.
Moderkort och grafikkort är fullt uppdaterade. Tv:n är en Hitachi 32" LCD-skärm HD Ready. Kommer tyvärr inte ihåg vad modellen heter. Jag är säker på att jag har kopplat ljudkablen rätt för det står något om PC-Audio när den är inkopplad.
Vad är fel? Fungerar det helt enkelt inte att köra ljudet via tv:n?MVH
länka kabeln!! jag håller med bogus
jag rekommenderar en sån om du inte har hdmi
[Image Can Not Be Found]
kejl har såna
1 Guest(s)

Log In