December 15, 2003
OfflineHej!
Jag har några stora problem.
1) Jag har försökt åtskilliga gånger att göra backup på mina playstation2-spel, eftersom jag är väldigt rädd om dem och vill således ha en backup utifall något skulle paja. Problemet är dock detta att ofta så blir det något typ av fel när jag bränner ut min backup på DVD. CD-backuper är inga problem, men DVD-backuper däremot brukar strula. Antagligen p.g.a att datan är korrupt på något sätt.
2) Jag har ett par bekanta som har gjort en hel del sarkastiska "doku-filmer" som de har packat i .rar-arkiv. Jag skulle titta på ett par sådana häromdagen som de hade skickat över till mig, och när jag .sfv-kollar dem så är det inga som helst fel. CRC-summan verkar stämma. Dock så efter att jag har packat upp filmen (image-format, .bin och .cue) och mountat den med daemon tools så säger den att filen är korrupt. Efter en scan m.h.a CDMage så hittas felen och kan åtgärdas.
Samma sak hände när jag skulle bränna ut en Linux-distribution (Red Hat om jag inte minns fel, som också var i .bin och .cue-format), att det var en massa fel. Tydligen så blir det något fel när jag packar upp.
Vad kan detta bero på? Vad jag har förstått så kan det bero på nätaggreggatet (att det är för svagt). Men finns det någon annan förklaring?
Jag sitter på en AMD XP 2800+, 512 MB DDR, 120 + 80 GB HD, ATI Radeon 9600 Pro 128 MB. Önskar jag kunde komma ihåg vad det var för märken och modeller på resten av burken, men det gör jag inte.
Om någon vill vara så vänlig att hjälpa mig så vore jag oerhört tacksam !
Med vänliga hälsningar,
/Tommie
February 3, 2003
OfflineTjaa sålänge du inte har ett typ 150-200W nätagg så lär det inte vara nätaggregatet. Kanske om det är ett Codegen.
Anledning till att data blir korrupt burkar vara minnena eller något överhettning av sydbryggan då denna tar hand om IDE enheter.
Du råkar inte ha ett asus moderkort eller så? Kolla så du har tillräcklig kylning 🙂
December 15, 2003
OfflineLorD_Kvadd wrote: Tjaa sålänge du inte har ett typ 150-200W nätagg så lär det inte vara nätaggregatet. Kanske om det är ett Codegen.
Anledning till att data blir korrupt burkar vara minnena eller något överhettning av sydbryggan då denna tar hand om IDE enheter.
Du råkar inte ha ett asus moderkort eller så? Kolla så du har tillräcklig kylning 🙂
Hur kollar man hur stor effekt det är på nätagget ? Och märke ? Står det på eller går det att se via operativsystemet?
Moderkortet är ett EPoX (Detta: http://www.epox.nl/english/pro.....8k9a7i.htm).
Vad är sydbrygga för något ?
Har fått tipset om kylningen tidigare, och jag installerade motherboard monitor för att se över den. TEmperaturen ligger på normal nivå.
Tack för att du tar dig tid att hjälpa mig! Mycket uppskattat !
February 3, 2003
OfflineIngen fara 🙂
Nej men om du tittar på ditt moderkort. Under AGP porten och till höger om PCI portarna så finns det ett litet svart chip det står via på. Kolla om det är varmt. Sätt fingret på det lite försiktigt. Vissa kan vara så varma att man bränner sig så. Undvik dom andra komponenterna 😛 Det är sydbryggan. 🙂
Det står på nätaggregatet oftast, på en lapp. Bara att börja leta. Bör stå märke med stora bokstäver.
1 Guest(s)

Log In