December 27, 2004
OfflineHej alla! Skulle bli mycket tacksam för hjälp.
Har sedan länge haft ett problem att datorn plötsligt låser sig, bilden fryses och det kommer ett kontinuerligt pipljud i högtalarna. Måste då reseta datorn. Detta har endast hänt vid enstaka tillfällen tidigare när jag använt spel som krävt mycket av grafikkort+minne. Nu har den dock ständigt börjat låsa sig, alltid då jag använder mediaplayer men även med enklare program såsom word. Problemen blev värre efter att jag bytte hårddisk då den gamla krashade.
Har hämtat alla nya drivrutiner, kört flera olika virusscannar, rengjort fläktar på nätagg-processor-grafikkort, samt uppgraderat BIOS. Även provat koppla ur ljudkort. Vad göra?
Har en Intel P4 2400MHz
Moderkort MSI 845 E Max
Grafikkort MSI G4 TI 4200
Soundblaster Audigy 2 Platinum
HD Western Digital 200Gb
512 Mb DDR 400
Windows XP proffesional
March 19, 2003
OfflineHåll lite koll på cpu tempen och övriga värden på datorn och se om det kan vara nått av de som spökar.
Sen så brukar piiip ljuden indikera div saker.
t.ex. så pip-piiiiip-pip-piiiiip-pip-piiiiip-pip-piiiiip kan betyda att det blir ram fel.
De brukar vara olika längder på pipen för att man ska kunna veta vad som är fel lättare.
Det står i manualen vad pip koderna betyder, försökte kolla på msi's sida i manualen men de fanns bara nån .exe manual som jag inte vill installera.
1 Guest(s)

Log In