December 7, 2009
OfflineOftast brukar jag klara sånt här på egen hand men nu behöver jag nog lite hjälp 🙂 Sitter här med min mammas laptop som strular. Problemet är att när man öppnar Live Mail så tappar man anslutningen mot nätet, vilket ju innnebär att man inte kan ta emot eller skicka mail. Modemet är ett Huawei E1750 med nåt abonnemang från bredbandsbolaget, Telenor. Datorn är en Toshiba C650-145 med win7 64.
Jag har installerat om programvaran "Stay Connected" från bbb men det hjälpte inte. Kör man via kabel funkar det utan problem. Har inte installerat om live mail vilket jag kanske borde, men är rädd att sparade mail ska försvinnna. Det började såhär för ca 1,5 månad sedan, förut ska det ha gått bra att kolla mail.
Någon?
January 19, 2003
OfflineNu använder jag inte Live Mail själv men tycker att det låter som den har någon inställning som kapar uppkopplingen (Liknande Kontrollpanelen > Internetalternativ > Anslutningar > Ring alltid upp ...) Annars om du provar att exportera mailen till en backup-fil och sedan installerar om programmet.
//Jimmy
December 7, 2009
OfflineImlal;1267601 wrote: Nu använder jag inte Live Mail själv men tycker att det låter som den har någon inställning som kapar uppkopplingen
Tusen tack Imlal, det var precis vad live mail gjorde. Alternativ->Anslutning->Bockade ur en ruta som hette något med "Lägg på efter skickat och mottagit mail".
1 Guest(s)

Log In