Live Mail med 3G-anslutning|Felsökning|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Live Mail med 3G-anslutning
Marcus Heinemo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 558
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 27, 2011 - 12:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Oftast brukar jag klara sånt här på egen hand men nu behöver jag nog lite hjälp 🙂 Sitter här med min mammas laptop som strular. Problemet är att när man öppnar Live Mail så tappar man anslutningen mot nätet, vilket ju innnebär att man inte kan ta emot eller skicka mail. Modemet är ett Huawei E1750 med nåt abonnemang från bredbandsbolaget, Telenor. Datorn är en Toshiba C650-145 med win7 64.

Jag har installerat om programvaran "Stay Connected" från bbb men det hjälpte inte. Kör man via kabel funkar det utan problem. Har inte installerat om live mail vilket jag kanske borde, men är rädd att sparade mail ska försvinnna. Det började såhär för ca 1,5 månad sedan, förut ska det ha gått bra att kolla mail.

Någon?

Jimmy Åsén
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1809
1267489
July 27, 2011 - 2:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu använder jag inte Live Mail själv men tycker att det låter som den har någon inställning som kapar uppkopplingen (Liknande Kontrollpanelen > Internetalternativ > Anslutningar > Ring alltid upp ...) Annars om du provar att exportera mailen till en backup-fil och sedan installerar om programmet.

//Jimmy

Marcus Heinemo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 558
1267605
July 30, 2011 - 8:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Imlal;1267601 wrote: Nu använder jag inte Live Mail själv men tycker att det låter som den har någon inställning som kapar uppkopplingen

Tusen tack Imlal, det var precis vad live mail gjorde. Alternativ->Anslutning->Bockade ur en ruta som hette något med "Lägg på efter skickat och mottagit mail".

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 39
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL