April 30, 2005
OfflineFebruary 15, 2005
OfflineJag har samma problem med mina (åtminståne en av dem) nyinköpta begagnade diskar. Lite surt!
Är det lagren som snurrar diskarna det beror på? I sådanna fall antar jag att det inte hjälper med kylning.
Kan man lite på att den startar varje gång eller är det något annat man ska vara rädd för? Är speciellt intresserad då jag kör dem i en raid-array.
April 30, 2005
OfflineKrqagyzzz: Antec P160
A-Bit NF8
Athlon 64 2.0 Ghz
1x1024 DDR-RAM
Asus X800Pro
Jag har en Maxtor 200 Gb samt en Maxtor 300 Gb och båda är IDE-diskar. Provade att koppla ur Slave-disken men ljudet är fortfarande kvar så det kan vara primärdisken (200 Gb)... Ljudet är iaf svårt att avgöra vart det kommer ifrån så jag är ändå osäker. Har iaf kollat alla fläcktar i datorn så någon av dom är det inte. har inte så varmt i datorn. Vet inte exakta siffror men är ganska säker på att det är normaltemperatur i den
April 30, 2005
OfflineProblemet är att jag kan inte dra ur primärdisken där windows ligger på eftersom ljudet bara uppstår när jag spelar och surfar. Visst kan jag installera windows på sekundärdisken, starta därifrån och sedan rycka ur primärdisken o kolla om det låter men det blir ju så jäkla omständigt...
April 30, 2005
OfflineApril 30, 2005
OfflineKrqagyzzz wrote: Hur varm systemtemp har du? Är diskarna varma om du känner på dem under drift?
Systemtempen är inte alls hög. Visst blir diskarna varma men inte såå varma.... Är föresten säker på att det är masterdisken som låter. Den har även börjat varva ner ibland så Windows hänger sig totalt. Undras om min stackars hårddisk sjunger på sista värsen? 😛
1 Guest(s)

Log In