June 11, 2001
OfflineJag får ett lurigt fel på någon eller några nya hårddiskar jag införskaffade nyligen. Seagate Intern Hårddisk Barracuda 3TB (64MB / 7200RPM) (ST3000DM001)
Jag har totalt fyra diskar och en av diskarna klickar konstant när tre eller fyra diskar är inkopplade i datorn. Det luriga är att klickandet försvinner när man har en eller två diskar inkopplade. så hur gör man? Utslutningmetoden fungerar inte riktigt då det annars bara hade varit att testa en disk i taget då klickande är flera gånger på två minuter. Men enbart då man har minst tre diskar i, vilket gör det svårt att avgöra vilken disk.
June 11, 2001
OfflineIden är att jag bygger upp en helt ny maskin och grafikkortet jag har just nu, 4870x2, är i väntan på att ett 7970 eller 7990 inskaffas, från den gamla maskinen med en phenom processor som står och dammar. nätagget är som sagt ett ax850. I den gamla maskinen sitter 4x400 + 2x2TB + ytterligare ett antal hårddiskar som motsvarar totalt omkring 15TB+, visserligen en del dubletter och skräp men ändå.
Enligt UPS-enheten så drar jag, inklusive bildskärmen under 300w just nu, vilket inte borde vara något problem för nätagget i varje fall. Speciellt då bildskärmen är egen strömkälla, så datorn är väl hälften, max 180w.
1 Guest(s)

Log In