February 8, 2005
OfflineHar ett Soltek Sl-75Frn-l Moderkort med 2x512mb i minne och en AMD Athlon 2000+.
Idag när jag skulle starta datorn så fick jag upp att windows inte kunde ladda en fil. Hmm tänkte jag å satte i XP skivan för att reparera windows, När den började läsa in Dll Kernel (lr nåt liknande, iallafall de första den läser in efter att man satt i skivan) där slutade bara allt. bara tvärstopp datorn vägrade att läsa från skivan. Tänkte att detta var mysko. Testa med 3 olika läsare samma fel och skivan funkade i min andra dator. Testade att stoppa i min 2000 skiva istället och efteratt den läst in de där första drivrutinerna den läser i i början så fick jag upp en Bluescreen. Där stog de något i stil med Bad_Pool_Server. Slog upp de på nätet å där stog de att det antagligen var fel på minnet. 😕 Plocka ut ett minne. Datorn rå hängde sig i starten. Bytade minne å då startade datorn, men rå hänger sig ibland.
Va ska jag göra. De verkar ju som att antingen mitt moderkort är kasst lr att båda mina minnen har strukit med 😕
March 10, 2003
OfflineKör memtest86 och Prime95 för att se om du kanske kan få en felorsak.
Båda hittar du på UltimatebootCD som även kan testa din HD.
Det kan vara så att din HD inte mår bra med. Därför hänger sig datorn.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
February 8, 2005
Offlinemin andre dator är inte så vass så den klarar DDR minnen 😀
Har kört memtest på den förr. då bara råhände sig skiten 😕
Har börjat ladda hem ubcd nu...
Tror faktiskt att min seagate disk kan vara problemet för den har varit lite skumn enda sen jag fick den... .Min Samsung disk verkar som de e nu att inte vara den felande länken... men.. får väl se om en 15min när jag fått hem UBCD. Tack för tipset/en.
1 Guest(s)

Log In