February 11, 2004
OfflineMin dator bootar alltså inte, Jag skulle buyta kylpasta, och när jag sedan bytt den och satt ihop allt som det skule vara så startade datorn, men ingen bild kom och inga "pip" eller felmedelanden, jag har provat plocka in och ut grafikkort, minnen, ljudkort, cpu osv. Till och med provat att cleara cmos men den ger ändå ingen bild eller meddelande. Vad kan det var??
February 11, 2004
OfflineOctober 25, 2003
OfflineLorD_Kvadd wrote: Kolla så cpun får ordentlig kontakt med kylaren och tvärtom 🙂 sedan ryck loss allt från datorn och sätt in det igen om det inte fungerar, det har hänt att skiten brukar fungera efter det och jag har ingen aning varför
Kvadd, det är min polare, var med när han höll på.
Har plockat ur allt ur burken och satt ihop 2 ggr, han ska prova att RMA´a CPUn nu iaf 🙂
February 11, 2004
OfflineJa nu har jag ringt runt och pratat med lite folk och konstaterat att mitt moderkort är pajjt. Eftersom Cpu:n följde med upp så tror jag sockeln är trasig, eller rättare sagt, min granne, datorbutiken osv tror så, så nu skickar jag mitt moderkort (IC7-MAX3) till datorbutiken och ska försöka tjata till mig en A64 3200+ Socket 939 istället och köpa ett MSI moderkort, om allt går vägen nu då.
1 Guest(s)

Log In