December 9, 2003
OfflineKöpte nyss ett begagnat NF7-S rev 2. BIOS-chippet var trasigt (visste det) så jag var tvungen att byta det (beställde ett nytt från ABIT). Efter lite krångel startade den som den skulle. Detta var alltså igår. Den fungerade bra hela tiden fram till att jag kom på tanken att testa sata-ide-konvertern som följde med kortet. Den hittade inte den gamla hårddisken (Maxtor 40Gb) så jag monterade ur den. Sedan dess startar inte datorn alls. Den lilla lysdioden på kortet indikerar att den har ström men den vill inte starta. Testade till och med att kortsluta "power-pinnarna" med en skruvmejsel om det skulle vara fel på knappen på lådan. Detta gjorde ingen skillnad. 🙁
Någon som har någon idé om vad som kan vara fel? Satt någon jumper vid moderkortets 20-pinskontakt som jag kan ha flyttat men vet inte hur den ska sitta eller vad den gör. Tyckte att jag testade den i båda lägena.
Är i desperat behov av hjälp!
Antec P180 | Corsair 620HX | Gigabyte P35-DS4 (rev. 1.1) | Q6600 (G0 L726A951) @3,2GHz (400x8) 1,31V | Corsair TwinX XMS2 CL5 2x1GB + OCZ 2x2GB 800MHz | Gigabyte GTX 460
December 9, 2003
OfflineBloodMan wrote: har du Clear CMOS ?
Det fungerar redan igen!!
Jag gjorde det ett antal gånger men det verkade inte hjälpa. Började då plocka ur alla strömkablar av olika slag för att jag tänkte köra kortet på bordet och se om det startade då men blev avbruten. När jag kom tillbaka någon timme senare och satte i 20-pins och 4-pins kontakten. Nu startade det som det skulle och jag testade att sätta i allt igen och det fungerade även då. Tack för att du svarade iallafall. Mycket uppskattat.
Antec P180 | Corsair 620HX | Gigabyte P35-DS4 (rev. 1.1) | Q6600 (G0 L726A951) @3,2GHz (400x8) 1,31V | Corsair TwinX XMS2 CL5 2x1GB + OCZ 2x2GB 800MHz | Gigabyte GTX 460
1 Guest(s)

Log In