Mobo-byte: inge bild kvar vid boot|Felsökning|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Mobo-byte: inge bild kvar vid boot
kingfisher
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 3
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 23, 2004 - 6:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Har haft en del problem med mitt gamla svettiga Shuttle-mobo ett tag, så bestämde mig till slut för att byta ut det. Skaffade mig ett Abit som verkade lagom för mig (IS7-E2G) och minne till detta.

Problemen började när jag skulle få av CPUn (2.0) från den gamla HSen (köpte ny, tyst, fin processor-fläkt oxå). Lite svårt att få av den, satt med något som såg ut som tejp(!?). Fick till slut av den men hade väl inte behandlat den stackars CPUn på det snällaste sättet - så oron att CPUn skulle visa sig vara trasig när väl det nya mobot var på plats fanns där :shiver:

Iaf, idag satte jag ihop de nya pryttlarna och körde igång. Bara det att ingenting dyker upp på min skärm, den får ingen signal överhuvudtaget :-S

Testade med ett annat gammalt grafikkort jag hade liggande (som jag tror funkar) men ingen respons där heller.

Datorn verkar boota, iaf så blir det seek på CD-enheten och hdd verkar spinna upp.

Är det min CPU som är kaputt (ack!) eller har mina grafikkort gått åt pipsvängen eller är det något annat lattjo som jag bara inte fattar?

hjälp...

Swinger
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 184
sp_UserOfflineSmall Offline
780571
November 23, 2004 - 6:34 pm
sp_Permalink sp_Print

samma sak hände mig igår på mitt IC7-MAX3 och det är helt kaputt nu det så, jag tror jag pajat sockeln. så det kan vara det du gjort du med, för cpu:n håller ganska bra enligt källor

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 39
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL