October 11, 2004
OfflineHar haft en del problem med mitt gamla svettiga Shuttle-mobo ett tag, så bestämde mig till slut för att byta ut det. Skaffade mig ett Abit som verkade lagom för mig (IS7-E2G) och minne till detta.
Problemen började när jag skulle få av CPUn (2.0) från den gamla HSen (köpte ny, tyst, fin processor-fläkt oxå). Lite svårt att få av den, satt med något som såg ut som tejp(!?). Fick till slut av den men hade väl inte behandlat den stackars CPUn på det snällaste sättet - så oron att CPUn skulle visa sig vara trasig när väl det nya mobot var på plats fanns där :shiver:
Iaf, idag satte jag ihop de nya pryttlarna och körde igång. Bara det att ingenting dyker upp på min skärm, den får ingen signal överhuvudtaget :-S
Testade med ett annat gammalt grafikkort jag hade liggande (som jag tror funkar) men ingen respons där heller.
Datorn verkar boota, iaf så blir det seek på CD-enheten och hdd verkar spinna upp.
Är det min CPU som är kaputt (ack!) eller har mina grafikkort gått åt pipsvängen eller är det något annat lattjo som jag bara inte fattar?
hjälp...
1 Guest(s)

Log In