November 10, 2004
Ok, jag hittade felet till det ihållande pipet. Det saknades en extra strömsladd in i grafikortet.
Men nu har jag ett till problem:
Den vill inte läsa in min floppy. Den varken lyser eller låter, och den medföljande D-Bracket visar att den håller på att läsa in Floppy. Men ingenting händer.
Det enda som krävs för att en floppy ska funka är strömsladd och IDE-kabel. Right?
Kanske floppyn är paj?
Tacksam för svar.
November 10, 2004
Suuck.
Den ska vara rätt kopplad. Men det vill inte gå vidare i nästa bootmoment. Ska man bygla den på nåt sätt?
Ska testa rycka ur den och se om det blir bättre.
Förresten, En S-ATA-disk behöver bara den speciella strömsladden från PSU samt S-ATA-sladden till moderkortet?
May 1, 2001
Kolla så att du inte har satt floppy kabeln på fel håll, vet att det går på vissa diskettstationer. Vet inte om det är så nu för tiden för jag brukar inte köpa diskettstationer så ofta :D. Angående din fråga om sata diskar så ska du bara koppla in en strömsladd, även om det finns både molexkontakt och den nya strömkabeln för sata diskar. Du får helt enkelt välja (om du nu har två olika strömkontakter)
October 28, 2004
Det beror på moderkortet. Jag behövde inte göra det på mitt (det medföljde inte några vilket kan vara en indikation på hur du skall göra). Om det behövs så finns det möjlighet när du installerar Windows. Det står något i stil med, "if you need to install raid or third party driver press F6" (eller något) i nederkanten av skärmen tidigt i installationsfasen. 🙂
Speldatorn! VF1000SWA, Corsair HX520W, ASUS P5K- VM, Q6600, H2O 620, 4GB Corsair, XFX HD5830
1 Guest(s)