May 14, 2005
OfflineTjena, ny här på sidan och vart borta från dator/hårdvara snacket ett tag så jag har inte sån bra koll längre..
Jag körde en xp 2000+ på ett billigt msi moderbord med 512Minne samt ett radeon 9600pro. nu har jag uppgraderat till en athlon 64 s939 3200+ och ett MSI K8N NEO2 PLATINUM. samma grafikkort och minne.
har byggt ihop systemet idag, allting är på plats (förutom en 4 fotad strömkontakt från nätagget till moderbordet, har bara den vanliga strömkontakten. den 4 fotade saknar jag). när jag slår på strömmen så surrar cpu fläkten samt northbridge fläkten. hårddiskarna graffet dvdn blinkar inte eller surrar inte.
Jag har byggt ihop den rätt. alla kablar sitter där dom ska, förutom den 4 fotade strömkontakten jag saknar då.. Kan något ha pajjat eller är det bara att mitt nätagg är för Klent för mitt nya system ?
Ledsen om texten är osammanhängande och svårläst 🙂 trött nu efter en tung dag. tacksam för all hjälp! /Jonas W
February 28, 2004
OfflineAkatosh wrote: Det kan räcka utan "P4-kontakten" men det är som sagts ovan, köp ett nytt nätagg.
Om du tycker att ditt nätagg är krafitigt nog och tyst så kan du köpa en 4 pins anslutningkabel... Det fick jag med mitt moderkort... bara att plugga in i en vanlig stor strömkabel(4-pin molex (röd gul svart)), och sedan in i moderkortet.
Kanske kostar 50 spänn max, om det finns att hitta ngn stans.
May 14, 2005
Offlinemitt nätagg var nog 250, 300 max.
köpte ny låda med 400w agg 🙂
satt ihop allt nu.
när datorn testar allt vid booten så låser den sig vid "initializing floppy drive controller"
(ser detta via felsöknings lysena på d-bracket 2 på usb2 porten).
hur kan man komma förbi detta, ska man måsta ha en floppy för att man ens ska få komma in i bios ??? min floppy just ju är trasig men jag använder den ändå aldrig..
1 Guest(s)

Log In