July 21, 2011
OfflineHej, jag hoppas ni kan hjälpa mig med det här.
Felen är:
1. CPU-fläkten går extremt långsamt (Runt 320 RPM). Använder en Cooler Master TX3.
Har testat stockfläkten och den kommer upp i 1000 RPM, vilket inte heller låter så bra. Bör tilläggas att fläkten kör "hack" innan den startar, dvs. den startar, stannar, startar, stannar och sen drar den igång.
2. I/O portarna funkar fint i BIOS men när man försöker installera OS så slutar USB och P/S2 portarna och funka. Vilket gör datorn rätt oanvändbar. Nätverksporten funkar dock.
Specsen är följande:
Moderkort: GigaByte 990X-UD3 AM3+
CPU : AMD Phenomx4 955 3,2 Ghz
RAM: Corsair XMS3 4GB 1600Mhz (2 st)
PSU: Corsair CX600 V2 (600W alltså.)
Grafikkort: XFX HD6870 1GB
CPU-Kylare: Cooler Master TX3
Har dubbelkollat kopplingarna och moderkortet sitter fint på distanserna. Hoppas ni kan hjälpa och hitta felet. Börjar bli lack på det här. 🙁
Problemet är fixat: Allt som behövs är en BIOS uppdatering. (Om någon har det här problemet igen.)
July 21, 2011
OfflineLåter som en bios inställning.. du bör nog stänga av automatisk temeraturstyrning av fläktarna! De där med ''hack'' låter skumt..har du kollat mekanismen i coolermastern så att den inte blivit intryckt på nåt vis? sen de där med att usb slutar fungera har jag med varit med om när jag installerat os, du får koppla in via traditonella ps/2 porten tills du lyckats komma in installationen o lägga till drivisarna redigt.
July 21, 2011
OfflineLåter som en bios inställning.. du bör nog stänga av automatisk temeraturstyrning av fläktarna!
Har kollat i BIOS men hittar inget som fixar problemet. Stänga av auto temp-styrning kan jag väl.
De där med ''hack'' låter skumt..har du kollat mekanismen i coolermastern så att den inte blivit intryckt på nåt vis?
Det är så på både stockfläkten och Cooler Mastern, så om det är fel på en är det ju fel på båda, vilket inte verkar logiskt.
sen de där med att usb slutar fungera har jag med varit med om när jag installerat os, du får koppla in via traditonella ps/2 porten tills du lyckats komma in installationen o lägga till drivisarna redigt.
Läser du första posten så ser du att P/S2 portarna inte funkar heller. 🙂
Tack för svaren båda två. 🙂
EDIT: Smartidiot89 är min hjälte! Uppdaterade BIOS och nu funkar det prima! Tack så mycket, har slitit av mitt hår pga datorn. :D:D
1 Guest(s)

Log In