November 9, 2004
Hej, jag fick nyligen en ny dator. köpte den färdig ihopsatt och programvara installerad. Men nu har jag märk flera fel.
Jag undrar ifall någon kunde hjälpa mig och säga vad det kan vara som orsakar detta.
Fläkten var för det första dåligt, den låter som en dammsugare. Jag har fått meddelande som Overclocking failed. Kan detta hänga ihop med överhettning pg.a den dåliga fläkten?
Sedan tenderar diverse spel att krascha, det är inget fel på spelen. Testat dem på andra dator, spelen är bla Battlefield 1942 och Knights of the old Republic. Vad kan detta bero på? Kan det vara fel drivrutiner för 3d kort?
Sedan undrar jag var man kan kan köpa 3dmark, eller måste ma ladda ner det?
December 27, 2003
Well 3dmark är ju freeware och shareware (heter de shareware?) så de kan du ju ladda hem från sweclockers.se's fil arkiv. Krashar hmz hur menar du då? De bara slås ned och går ut i windows igen eller dör hela datorn?
I trust everyone, it's just the devil inside I don't trust
Overclockers.se
December 5, 2001
3dmark kan du enklast ladda ner på tillverkarens hemsida http://www.futuremark.com.
September 19, 2002
viktor_oberg wrote: Hej, jag fick nyligen en ny dator. köpte den färdig ihopsatt och programvara installerad. Men nu har jag märk flera fel.
Jag undrar ifall någon kunde hjälpa mig och säga vad det kan vara som orsakar detta.
Fläkten var för det första dåligt, den låter som en dammsugare. Jag har fått meddelande som Overclocking failed. Kan detta hänga ihop med överhettning pg.a den dåliga fläkten?
Sedan tenderar diverse spel att krascha, det är inget fel på spelen. Testat dem på andra dator, spelen är bla Battlefield 1942 och Knights of the old Republic. Vad kan detta bero på? Kan det vara fel drivrutiner för 3d kort?
Sedan undrar jag var man kan kan köpa 3dmark, eller måste ma ladda ner det?
Varför fråga här? Du har ju garanti för bövelen, bara att säga åt snubbarna som byggt den att de får bakläxa. Om det är fel på en nybyggd dator som dessutom de gjort installationen på så bör de vara vääääldigt medgörliga då sånt är rätt pinsamt för dem.
Vad gäller fläkten så är ju frågan om ni nånsin talat om hur högljudd/tystlåten fläkten skulle vara då ni fick offert på datorn? Om ni inte talat om det alls så är det ju egentligen inget du kan göra åt det, men är de servicemedvetna så lär de byta ut fläkten på stubben utan kostnad ändå, speciellt när datorn jäklas direkt du fick den.
Hör av dig till firman som byggt den så löser det sig nog ska du se.
EDIT: Glöm inte att vara trevlig, man vinner INGET på att skälla på dem, oavsett om felet är deras eller inte. De går nog bara ännu längre för att kompensera dig om du sköter det på ett trevligt sätt.
November 9, 2004
August 14, 2001
jo, låter som värme, eller kanske minnet som kan vara skadat/fel kan även vara nåt med dirvrutinerna, konstiga problem kan uppstå ibland, likadan installaiton, från samma CD, på samma sätt kan bete sig olika, formatera installera om drivrutiner och allt , se om det blir bättre
2 Guest(s)