September 1, 2005
OfflineHej,
Har försökt mig på att uppdatera min gamla burk med ett nytt grafikkort. Får det däremot inte att fungera.
Före jag installerade nya drivrutinerna var skärmen alldeles randig i någon grönlila nyans. Efter att jag installerat drivrutinerna får jag ingen bild alls efter windows "boot bild".
Om man sedan trycker på tangentbordet får man blåskärm i någon millisekund och sen startar datorn om, man hinner dock aldrig se felkoden.
Länk till grafikkortet http://www.powercolor.com/us/product...res.asp?id=189
Länk till moderkortet http://www.asus.com/Motherboards/Int...478/P4P800_SE/
OS är Windows XP pro.
Har även testat att köra ubuntu 8 live cd utan att få bild där heller.
Nu i efterhand läste jag att moderkortet inte stödjer 3.3 V AGP, kan det ha något med saken att göra?
March 10, 2003
OfflineTroligtvis är det så att kortet inte får rätt spänning. Är det ett nytt kort? För de sakerna du beskriver låter som ett kort som har trasig GPU/minneskretsar. Kan bero på inkompabilitet,men 3.3v saken bör det inte vara. 3.3v är gamla saker. Vi snackar AGP 1x-2x kort då. Ditt kort bör vara ett 8x som drar runt 0,8v från AGP porten.
Vad är det för saker du håller på att para ihop i bygget?
Accelerated Graphics Port - Wikipedia, the free encyclopedia
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
September 1, 2005
OfflineJapp grafikkortet är sprillans nytt.
Det som sitter i datorn just nu är - ASUS P4P800 SE, Intel P4 med HT på 2,8 GHz, 2,75 GB DDR PC2100 minne, och ett Powercolor Radeon 9600 Pro som jag då vill byta ut då det inte klarar av att spela upp filmer i HD kvalité.
Nätagget bytte jag för någon dag sen och är något noname agg som följde med nåt billigt chassi, men det ligger på 500 watt. Hade problem med att datorn inte bootade innan, men då bytte jag till det här. Innan satt det ett på 300 watt tror jag.
September 1, 2005
OfflineCtrl;1278376 wrote: Troligtvis är det så att kortet inte får rätt spänning. Är det ett nytt kort? För de sakerna du beskriver låter som ett kort som har trasig GPU/minneskretsar. Kan bero på inkompabilitet,men 3.3v saken bör det inte vara. 3.3v är gamla saker. Vi snackar AGP 1x-2x kort då. Ditt kort bör vara ett 8x som drar runt 0,8v från AGP porten.
Vad är det för saker du håller på att para ihop i bygget?
Accelerated Graphics Port - Wikipedia, the free encyclopedia
Okej, med då har det inte med spänningen att göra i alla fall. Kan det vara så att moderkortet bara stöder en viss mängd grafikminne?
September 1, 2005
OfflineCtrl;1278390 wrote: Nope snarare att något annat inte lirar. Vetifanken vad det kan vara. Du vet inte om någon annan AGP burk du kan testa kortet i?
Nej jag har ju inte det :/
Kanske är så att jag fått ett trasigt kort då, när jag kollar lite närmare på det ser det ut som om någon torkat på det eller nåt... Sen är det någon resistor eller nåt som inte ser helt frisk ut. Känns inte som att jag kunna gjort detta då jag endast hållet i koretet på sidorna och inte kladdat bland komponenterna.
Kan man få begagnade kort när man köper det nytt? :S
January 9, 2004
OfflineSpontant känns det ju som om grafikkortet är pajj.
Du kan ju prova reklamera det. De borde kunna testa det i butiken där du köpte det.
Annars kan det kanske vara degs att köpa en ny maskin? Man får ju en helt ny maskin som är betydligt bättre än din för några tusenlappar, som dessutom drar mindre ström 🙂
September 1, 2005
OfflineOm jag hade dom tusenlapparna hade jag mer än gärna köpt en ny dator, men nu har jag ju inte det 🙂
Det var kortet som var trasigt, var i butiken idag och dom fick det inte heller att fungera. Orkade inte vänta på ett nytt så jag tog ett geforce 6200 som dom hade på hyllan, tror jag bytte ner mig rätt rejält 🙂
1 Guest(s)

Log In