January 12, 2004
OfflineHallå,
är något som är väldans knas med min dator. Har hänt två gånger på två dagar, har bara suttit och surfat och ircat och så har datorn helt plötsligt startas om, men den stannar efter boot-screen och då står det; "Operativsystemet kan inte hittas".
Nästan alla program jag startade, och försökte installera fungerade inte heller. Det stod att programmet var en skadad fil, och att jag skulle köra CHKDSK eller något, har gjort det, och formaterat. Samma sak igen. Även sökt efter virus, ingenting.
Har Windows XP PRO, datorn står i signatur.
January 12, 2004
OfflineJahopp. Explorer.exe krashade/försvann spårlöst och gick inte att starta igen, så jag startade om datorn. Nu får jag meddelandet; "Windows kan inte starta, en fil saknas eller är skadad. system32hal.dll. Kopiera denna fil till systemet" eller något liknande, men hur ska jag kunna göra det när jag inte kommer in i Windows?
Och sådär lite allmänt, vad fan är fel?
December 29, 2001
OfflineDu skall kunna återställa filen med att starta på installations cd'n.
Återställningskonsol eller vad det nu heter.
Kan inte svära på om filen finns i andra mappar.
Kollade på min egen men det fanns bara en.
Då borde det väl gå att packa upp den från cd'n.
Glömde säga att du verkar ha nått som inte stämmer.
Hårdvarufel. Kanske disken är på väg att ge upp.
Gjorde en snabb söknng och fanna detta:
http://support.microsoft.com/d.....-us;314477
Har inte läst igenom själv.
February 22, 2004
Offline'CAUSE
This behavior can occur if any or some of the following conditions are true:
• The Default value in the [Boot Loader] section of the Boot.ini file is missing or invalid...'
Får alltid den där 'hal.dll is missing or corrupt' när jag stoppar i/tar ur diskar, för att Boot.ini pekar på fel disk. Enklaste felet att kolla, och roligare än att installera om...
/T
1 Guest(s)

Log In