October 16, 2004
OfflineAlltså jag hade fått anstränga mig så mkt med att packa ihop datorn före Lanet, men sen när man kommer dit och har kopplat in allt så PiiiiiiiPer det när man slår på datorn + att cpu fläkt stannar, alltså vad e det för fel? (kollat massa kablar + graffekortet i porten + pcu kylarn )
October 16, 2004
OfflineXuestor
wrote: Testat med annan fläkt?Testat ensam i grenuttaget?
Borde drabba andra me då tycker man...
Testat annan fläkt? Har ingen mer fläkt till graffet, och alla andra fläktar snurrar som vanligt.
Har testat ensam i grenuttaget.
Jo så borde det vara
ViU
wrote: Bara CPU fläkten som slår av? Och den slår av efter att ha börjat snurra?Mycket pipande och datorn inte startar kan bero på att rpmgivaren på cpufläkten lagt av, många moderkort vägrar starta om inte cpufläkten ger rpm för att skydda den mot överhettning.
Japp, bara cpu fläkt som slår av. Jo det går en liten stund men sen när datorn börjar starta lägger den av och PiiiiiiPandet kommer (bara ett långt pip hela tiden). Alla grejerna i datorn är nyköpta för ca 1-1½ månad sen, så det ska inte vara några problem...
CasO wrote: stäng av funktionen på bios om att datorn ska stängas av vid defuse fläkt...
Varför då? Då blir ju datorn överhettad för cpu fläkt snurrar ju inte, eller hur menar du?
October 16, 2004
OfflineCasO wrote: [quote=sandking] [quote=CasO]stäng av funktionen på bios om att datorn ska stängas av vid defuse fläkt...
Varför då? Då blir ju datorn överhettad för cpu fläkt snurrar ju inte, eller hur menar du?
nej, det finns en annan funktion som stänger av datorn vid för hög temp..
Men ändå, varför skulle jag stänga av den då fläkten stannar?
October 16, 2004
OfflineOkej, jag vet inte om det har fixat sig, men när jag kom hem testade jag den, och den pep fortfarande när man starta den, sen öppna jag chassit och lekte expert och kolla massa kablar, sedan starta jag datorn, men det pep fortfarande. Så då tog jag bara med mina special verktyg som sitter på händerna och snurrar igång fläkten med handen och den fortsätter och "piiiiip"et slutar.
Har sedan dess inte startat den nå mer, kanske jag måste "starta" den så varje gång, men men, snart kollar jag väl. Håppas det inte piper då..... 😕
1 Guest(s)

Log In