July 4, 2003
OfflineHej, först hoppas jag att jag skriver i rätt forumsdel.
Sen till mitt problem: Jag tror att min äldre dator har drabbats av ett virus.
Det finns massor av skumma processorer i Aktivitetshanteraren, och det ploppar upp pop-ups lite då och då. Det här är inte det stora problemet, det stora problemet är det att CPU-användningen åker upp i 100% och datorn blir superdupermega-seg.
Jag har testat med systemåterställning och formatering men inget av det har hjälpt.
Jag har också testat installera ad-aware och norton antivirus men datorn blir så j*vla seg så man kan inte göra något.
Någon som har tips på hur jag får väck viruset?
April 13, 2004
OfflineGatriC wrote: Drog bort hårddisken och tog min gamla 20gigare.
Funkar nu bra förutom att när jag skulle installera SP2 så fick jag problem med internet, kunde inte komma in på någon sida.
Avinstallerade det och allt funkar nu normalt, fast skulle kännas säkrare med SP2.
Dubbla brandväggar + br.v i routern? Kan bli svåra probs då!
Om du nu har/har haft det? 
July 4, 2003
OfflineJalle64 wrote: [quote=GatriC]Drog bort hårddisken och tog min gamla 20gigare.
Funkar nu bra förutom att när jag skulle installera SP2 så fick jag problem med internet, kunde inte komma in på någon sida.
Avinstallerade det och allt funkar nu normalt, fast skulle kännas säkrare med SP2.
Dubbla brandväggar + br.v i routern? Kan bli svåra probs då!
Om du nu har/har haft det? 
Har ingen brandvägg i routern, använder mitt router/adsl-modem som jag fick av BBB och de var snåla nog att inte ta en med brandvägg, kör med windows-inbyggda.
Testade även att stänga av Windows brandväggen på den datorn fast det funkade inte.
1 Guest(s)

Log In