February 2, 2004
OfflineHar nu fått tummen loss och köpt en WD 250GB sata disk.
Har en DFI ULTRA-D moderkort och installerade satan i port 1.
Jag har en maxtor 40gb IDE disk som systemdisk.
Har även 2 andra maxtor diskar som ska ersättas med den nya sata disken.
Mitt problem är att när jag ska skyffla filerna från de 2 Maxtor IDE diskarna så krashar windows. Jag har inte lagt in några direkta drivrutiner till sata disken då jag har Windows XP Pro + SP2 instalerat.
Ska jag ha några drivrutiner? De enda drivrutiner jag fick med moderkortet är till Raid och det kör jag ju inte.
Min WD Sata disk uppfattas i Windows som en "flyttbar" hårddisk, är detta rätt? har fått uppfattningen att SATA ska stödja "hot-swop" och inte bryt mig om det.... kanske ska göra det?
Hade verkligen uppskattat hjälp med detta då jag börjar bli ganka trött på systemet krashar varje gång jag flyttar filer.
MItt system är
DFI NF4 ULTRA-D, 3200+venice, 2x512 Twinmos SP, x800xt PCI-E, 250GB Western Digital, 40GB Maxtor IDE, Windows xp PRO + SP2.
Allt drivs med ett Chiftech 360W PSU
-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-
April 1, 2003
OfflineRedfaction wrote: den ska stå som flyttbar disk. Men när du installerar win på den eller med den i, ska du trycka F6 och trycka i disketten du fått med. Då de tär SATA drivrutiner på den också.
en fråga...när ska man trycka på F6?
installationsprogramet av XP hittar inte hårrdisken på en dator jag har..
o folk säger att jag ska ha drivisar(vilket jag har) och trycka på F6 när jag startar installationsprogramet...men när ska jag trycka? jag bootar upp datorn med XP skrivan, kommer till den menyn(installera, tryck retur, osv osv) och trycker F6 men inget händer......
April 18, 2003
Offlineoxiswoofer wrote: [quote=Redfaction]den ska stå som flyttbar disk. Men när du installerar win på den eller med den i, ska du trycka F6 och trycka i disketten du fått med. Då de tär SATA drivrutiner på den också.
en fråga...när ska man trycka på F6?
installationsprogramet av XP hittar inte hårrdisken på en dator jag har..
o folk säger att jag ska ha drivisar(vilket jag har) och trycka på F6 när jag startar installationsprogramet...men när ska jag trycka? jag bootar upp datorn med XP skrivan, kommer till den menyn(installera, tryck retur, osv osv) och trycker F6 men inget händer......
Det är i början av installation har jag för mig alltså innan menyn kommit upp, står längst ner i den blåa fina rutan när man ska trycka. Det är på samma ställe där det står allting i början som den läser in mm.
1 Guest(s)

Log In