October 22, 2003
OfflineHej,
Jag försöker få ordning en HDX9000, som hänger sig när man börjar arbeta i Windows. Startar man datorn i felsäkert läge så hänger den sig inte. Jag körde tillhörande recovery program, men blev likadant.
Eftersom denna dator har två diskar, så tog jag ur systemdisken och installerade OSet på andra disken. Nu uppstår ett annat problem istället. Varannan gång låser sig datorn när Windows loggan dyker upp. Startar jag då om datorn med knappen så bootar den utan problem. Jag har installerat OSet på denna disken två gånger, den gör fortfarande likadant.
Jag har även testat att köra med endast "orginal" OS disken, även då hänger den sig i Windows.
Jag har kört minnesdiagnostik, där inga problem hittades. Vid scandisk på "orginal" OS disken så hängde den sig även där.
Kan de vara så olyckligt att båda diskarna i datorn är kassa? Eller kan detta bero på annat. Jag läste någonstans att det även kan bero på AC-adaptern.
Någon som har tips?
Mvh DunderKlumpN
Fractal Design XL | Gigabyte Z68XP-UD3P | i5 2500K | 8GB DDR3 | Corsair Force 3 120GB | HD6950 2GB | 6TB
October 22, 2003
OfflineTyvärr gör datorn samma med ny disk, jag kan inte heller se att blir bättre utan ac-adaptern.
Plockar jag ut ena minnet så startar den alltid, byter jag minne så fungerar det med. Det spelar inte heller någon roll vilken bus det sitter i. Vad kan detta bero på?
Fractal Design XL | Gigabyte Z68XP-UD3P | i5 2500K | 8GB DDR3 | Corsair Force 3 120GB | HD6950 2GB | 6TB
1 Guest(s)

Log In