May 24, 2005
OfflineTjenis,
Har stora problem att installera min DWL-AG650 nätverkskort på min bärbara dator. Fick ingen installations CD med utan uppmanades att tanka ned drivrutinerna, vilket jag har gjort.
Problemet är att jag får ! i enhetshanteraren och följande felmeddelande:
"Den här enheten kan inte starta. (Kod 10)
Klicka på Felsök om du vill start felsökaren för den här enheten."
Jag har googlat, kollat http://www.dlink.com och läst men inte lyckats hitta någonting som kan hjälpa mig. Är det någon av er som har haft samma problem eller kanske har någon ide om vart jag ska börja? (har testat olika drivrutiner men får meddelandet om att "ingen bättre drivrutin hittades")
Jag är väldigt tacksam för assistans.
May 24, 2005
Offlineingen med någon "hum"?
Kan detta bero på att jag har två st enheter med ? under enhethanteraren. Dvs 2st okända enheter.
"på SIS PCI to ISA bridge" är det enda jag kan få reda på dessa. Om det nu är dessa som spökar, hur tar jag reda på vad det är för enheter som saknar drivisar så jag kan få dem installerade och så dom inte står som "?" längre under enhetshanteraren. Kanske det är där som skon klämmer för mitt d-link kort.
May 24, 2005
Offlinehar win XP home edition. Har drivrutin för kortet och även AirXepert config utility som är D-links programvara.
har D-link Airplus igång nere till höger bland ikonerna, dock överkryssad med meddelandet "no card found".
Sägas bör att jag var tvungen att formatera laptopen och installera om allting utan alla drivrutiner. Så kortet har fungerat tidigare med datorn.
May 24, 2005
Offlinetackar jalle. Har inte full koll på vad ! innebär mer än att det betyder att enheten inte fungerar korrekt. Jag har varit inne på d-link och plockat fram drivisar för kortet, men troligen finns det något mer att dra ned då.
Om du vet att ! innebär att alla drivisar inte är installerade, vet du då hur man tar reda på vilken enhet eller vad som inte är installerat när det är ett ? i enhetshanteraren. En fördel menar jag så man vet vad man ska leta efter för drivrutiner.
tackar för hjälpen
May 24, 2005
OfflineJalle64 wrote: Det beror på vad det står för något där? Men det kan vara chipset/moderkorts drivisar som du inte fått in eller USB drivis osv.... 😛
Tackar för svaret Jalle, du verkar ju vara kunnig när det gäller enhethanteraren.
USB:n är det nog inget fel på för min externa hårdisk fungerar precis som den ska.
Och det jag finner på de två enheterna som har ? i enhetshanteraren är följande:
enhetstyp: andra enheter
tillverkare: okänd
plats: på SIS PCI to ISA bridge
Kan det vara någon av dessa 2 enheter som gör att mitt D-link kort inte installeras ordentligt och får ett ! i enhetshanteraren?
Är väldigt tacksam för hjälp eftersom detta driver mig till vansinne...
October 6, 2002
OfflineJag hade problem i XP med att dlinks problem slog ut sig självt tillsammans med xp egna trådlösa system...
Det kunde gå från allt till installationsproblem till disconnect var 30:e sekund....
En annan sak som kanske kan lösa det är en biosuppdatering. beroende på vad för bärbar du har och ålder på den....
May 24, 2005
Offlinetackar för assistansen, de två ?? i enhetshanteraren är lösta. Det var en drivrutin som jag hade missat. 4 in 1 någonting med smart card att göra.
Dock löste inte detta problemet med ! på min D-link, det är forfarande någon form av konflikt. Har nu öppnat ett "case" hos d-links support och hoppas på att dom kan hjälpa mig.
Har även uppdaterat bios men det hjälpte icke.
Finner jag en lösning på problemet återkommer jag senare. Eller om det är någon annan med liknande problem som vet hur det ska lösas kan ju alltid skriva det... 😉
May 24, 2005
OfflineNattmannen wrote: Jag hade problem i XP med att dlinks problem slog ut sig självt tillsammans med xp egna trådlösa system...
Det kunde gå från allt till installationsproblem till disconnect var 30:e sekund....
En annan sak som kanske kan lösa det är en biosuppdatering. beroende på vad för bärbar du har och ålder på den....
tackar för svaret. Har testat att uppdatera BIOS, men det hjälpte icke.
Dock lät det som du skriver med konflikt med xp:s egna trådlösa system, hittade du en lösning på det problemet eller hur gjorde du?
May 24, 2005
Offlinepå den sidan finns det downloads där man kan dra hem senaste drivrutiner. Så gå dit om du ska ha något till d-link
laddade ned drivrutiner därifrån istället för ifrån den svenska siten och det fungerade mycket bättre.

Log In