problem med spel!!|Felsökning|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
problem med spel!!
slimx
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 67
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 12, 2011 - 4:12 pm
sp_Permalink sp_Print

hej

jag har ett problem med min dator och det är när jag startar ett spel så blir det vit sen ingenting och gpu z kan inte hitta mitt grafikkort, testade med ett crackad bf bc2 och ava(från steam)

det är moderkortets grafikkort (hd 4290 128mb+516mb shared, directx 10.1)

vad tror ni att det beror på? jag har xp

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
1267125
July 12, 2011 - 6:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Testa med annan är piratspel, då dessa oftast är buggiga pga att det just är olagliga spel som har modifierats. Samt att risken att få in virus i systemet är väldigt stor.

Har du alla drivrutiner installerade som de skall vara så borde du kunna köra 3dmark på datorn. för att testa att 3D fungerar
och se vilken prestanda du kan vänta dig. ATI/AMD 4290 är ett grafikkort som fungerar bra för windows relaterade saker.
Men att spela på ett sådant lär vara ren självplågning, men är du lagt åt det hållet så visst.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

slimx
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 67
1267595
July 30, 2011 - 12:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Ctrl;1267237 wrote: Testa med annan är piratspel, då dessa oftast är buggiga pga att det just är olagliga spel som har modifierats. Samt att risken att få in virus i systemet är väldigt stor.

Har du alla drivrutiner installerade som de skall vara så borde du kunna köra 3dmark på datorn. för att testa att 3D fungerar
och se vilken prestanda du kan vänta dig. ATI/AMD 4290 är ett grafikkort som fungerar bra för windows relaterade saker.
Men att spela på ett sådant lär vara ren självplågning, men är du lagt åt det hållet så visst.

grafikkortet saknade drivrutiner 😀
förresten jag laddade ner 3dmark vantage men den startar inte, den fastanar när jag startar den, och en till sak jag har laddat ner ati catalyst control center och installerat den men jag hittar inte programmet, jag har win7 ultimate

vad tror du att det beror på? tror du att jag fortfarande saknar drivrutiner?

Gustav Gager
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1492
1267636
August 1, 2011 - 6:33 am
sp_Permalink sp_Print

Kolla i enhetshanteraren om du har några gula "!"-tecken. Om så är fallet så saknar du någon driver.
Har du ATI kort så avinstallera alt i systemet som har med AMD att göra och installera sedan följande:
http://downloads.guru3d.com/do.....079ec1006a

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 39
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL