September 6, 2002
OfflineJag har en vän som sitter på Bahnhof fiber samt Windows 7. Han använder outlook och har fått mailuppgifter från bahnhof. Det fungerar bra att skicka mail ifall han inte är ansluten till någon router utan direkt i modemet.
När man ansluter en router fungerar plötsligt utgående epost att fungera trots att samma inställningar används för mailkontot. När man försöker skicka ett mail får man detta mail i retur:
"Meddelandet nådde inte alla mottagare:
Ämne: sdfsdf
Skickat: 2011-03-06 14:45
Det går inte att nå följande mottagare:
[email]email@email.com[/email] den 2011-03-06 14:45
Serverfel: 554 : Client host rejected: Access denied"
Jag har försökt googla på problemet i flera timmar utan att lyckas lösa det. Jag troddde att eventuellt att porten för utgående epost (25 har jag för mig) var tvungen att öppnas i routern, men det gjorde ingen skillnad. Min vän har nu även provat att byta router från en belkin till en netgear utan resultat.
Jag läste även att några tipsade om att servern på något sätt krävde en autentisering och jag provade att klicka i det under kontoinställningar. Problemet ändrades då från att få ett felmail i retur så gick det inte att skicka alls, tyvärr minns jag inte vad felmeddelandet sa då.
Bahnhof ger ingen support alls gällande detta utan hänvisar bara till att fylla i alla uppgifter korrekt. Dock har jag inte varit med om detta tidigare att en router (två till och med) ska blocka utgående epost.
Tips någon?
1 Guest(s)

Log In