Problem och lösningar|Felsökning|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Problem och lösningar
Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 21, 2011 - 9:05 am
sp_Permalink sp_Print

Tänkte skapa en tråd där man kan posta sina problem som man haft som man har hittat lösningar på. Man ska alltså INTE ställa frågor vad som kan vara fel, det får man göra utanför tråden. Kan vara bra att ha en samlingstråd där folk kan söka i hur folk löst sina problem

Problem:
Jag har länge haft problem med att att både nyare Firefox och Thunderbird läggar av direkt när man startar programmen och felet är om man har en processor som har fler än 4 kärnor

Lösning:
Firefox v4.0+
1. Skriv about:config
2. Ändra så att det står True istället för False i layers.acceleration.disabled

Thunderbird v?
1. Gå till Verktyg i menyn, sedan Inställningar och Avancerat. Välj fliken Allmänt och klicka på knappen Konfigurationsredigerare
2. Ändra så att det står True istället för False i layers.acceleration.disabled

Notering: Skulle du inte ens få igång Thunderbird så att du kan konfigurera inställningarna så kan du göra den t ex Windows 2000 kompatibel eller bara använda Windows 2000 kompatibel och strunta att ändra i inställningarna. Detta funkar också på Firefox

Nu kan jag köra både Firefox v9.0 och Thunderbird v8.0 på min AMD x6 1100T utan att behöva stänga av två kärnor för alla programmen i Windows

Edit 2011-12-29
Detta problem verkar vara borta under Windows 7 konstigt nog. När jag skrev detta så körde jag Windows XP x64

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 285
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL