July 30, 2010
Tänkte skapa en tråd där man kan posta sina problem som man haft som man har hittat lösningar på. Man ska alltså INTE ställa frågor vad som kan vara fel, det får man göra utanför tråden. Kan vara bra att ha en samlingstråd där folk kan söka i hur folk löst sina problem
Problem:
Jag har länge haft problem med att att både nyare Firefox och Thunderbird läggar av direkt när man startar programmen och felet är om man har en processor som har fler än 4 kärnor
Lösning:
Firefox v4.0+
1. Skriv about:config
2. Ändra så att det står True istället för False i layers.acceleration.disabled
Thunderbird v?
1. Gå till Verktyg i menyn, sedan Inställningar och Avancerat. Välj fliken Allmänt och klicka på knappen Konfigurationsredigerare
2. Ändra så att det står True istället för False i layers.acceleration.disabled
Notering: Skulle du inte ens få igång Thunderbird så att du kan konfigurera inställningarna så kan du göra den t ex Windows 2000 kompatibel eller bara använda Windows 2000 kompatibel och strunta att ändra i inställningarna. Detta funkar också på Firefox
Nu kan jag köra både Firefox v9.0 och Thunderbird v8.0 på min AMD x6 1100T utan att behöva stänga av två kärnor för alla programmen i Windows
Edit 2011-12-29
Detta problem verkar vara borta under Windows 7 konstigt nog. När jag skrev detta så körde jag Windows XP x64
1 Guest(s)