July 30, 2010
OfflineMin handikappade bror som bor i Linköping har tagit över min gamla dator för ganska länge sedan nu. Nu är det så att säkringarna går och folket som har hand om brorsan har kommit fram till att det är datorn som är orsaken. Jag ska ta en titt på den men är osäker på om jag kan fixa felet. Kan ett dåligt chassi vara orsaken till att det blir kortslutning eller nätaggregatet? någon som är bra på sånt där? Chassit är ett APLUS Case Monolize och nätdelen är ett Corsair HX620 620W
[Image Can Not Be Found]
June 11, 2001
OfflineSitter din bror i rullstol eller permobil, alternativt har lung/hjärt-övervakning eller liknande? När jag gick i skolan så vet jag att vissa elever hade sådana saker som fick specialkopplas med UPS-enheter för att fungera korrekt med datorer för att inte ställa till problem.
July 30, 2010
OfflineSnorch;1282011 wrote: Dåligt chassi?
Snudd på garanterat att det är nätagget.
Det var nätdelen. Vi kopplade ur allt från moderkortet m.m. När vi slog på strömmen på nätdelen gick proppen direkt. Fick köpa ett nytt aggregat som givetvis hade för kort PCI-E kabel 😡 Nu får vi beställa en PCI-E förlängare
Sebbe;1282016 wrote: Sitter din bror i rullstol eller permobil, alternativt har lung/hjärt-övervakning eller liknande? När jag gick i skolan så vet jag att vissa elever hade sådana saker som fick specialkopplas med UPS-enheter för att fungera korrekt med datorer för att inte ställa till problem.
Han sitter i rullstol, men han föddes helt normal innan min klant till morsa tappade honom när han var väldigt liten med huvudet före i golvet. Det blev väl nån skada då skallen inte är så hård vid den åldern
November 15, 2010
OfflineTesta att ansluta datorn till ett uttag som går till en annan säkring kanske?
Vissa säkringar är något underdimensionerade. I min lägenhet så har ett rum på 30 kvadrat samma säkring som ett ensamt rum på 12 kvadrat. Det är då väldigt lätt att gå över gränsen för säkringen i det stora rummet så att säga. Allt beror på hur mycket prylar som finns inkopplat till säkringen som går.
/s
July 30, 2010
OfflineOops, har glömt att kolla här ett tag, men vi har hittat svaret
Det var nätdelen som gett upp. Vi kopplade ur allt och startade bara nätdelen, då gick proppen igen. Nu har vi köpt ett nytt nätaggregat och nu funkar datorn. Tror att det var det nätagget (det gamla alltså) som hade ett brummande ljud, så det var kanske inte 100% redan då jag köpte det
1 Guest(s)

Log In