April 14, 2004
Offlinejag har ett irriterande moment som alltid blir massor med gånger för mig om dagen, det är att när jag öppnar utforskaren så då försvinner alla mina ikoner för att komma tillbaka på nån sekund bara o ungefär som alla ikonerna eller skrivbordet uppdateras....
Det är lite irriterande om jag nu har vissa Explorer webbläsare öppna i listen då säger den att den vill stänga ner alla explorer fönster och ja vipps så är dom stängda o alla ikioner kommer tebax på skrivbordet..... det har alltid vart så här för mig i XP, inte i Win98 man hade förr.....
April 14, 2004
Offlinedet spelar ingen roll för det har vart så här i flera år för mig även om jag har formaterat och lagt in XP, det är ju inget som flear så men det är lite irriterande att dom skall försvinna helt på skärmen för några sekunder för att komma tebax igen... Kan det vara bara för att jag har endast 256 i DDR minne?
April 13, 2004
OfflineFear wrote: det spelar ingen roll för det har vart så här i flera år för mig även om jag har formaterat och lagt in XP, det är ju inget som flear så men det är lite irriterande att dom skall försvinna helt på skärmen för några sekunder för att komma tebax igen... Kan det vara bara för att jag har endast 256 i DDR minne?
Det skall inte göra så ändå, hur ser din bur ut? (innehållet)
April 14, 2004
Offlineskulle villja tilägga en sak till mitt problem, alltså det är när jag fått upp utforskaren och då klickar på Den här datorn i vänstra sidan för att öppna alla mina enheter, det är DÅ detta händer ofta att alla ikonerna verkar typ slags uppdatera sig men då att dom försvinner ett antal sekunder för att återigen komma tillbaka väldigt snabbt, m,en skulle jag råka ha 2 eller flera webbläsare öppna så kan det komma ett felmedelande att dom kommer att stängas. men inte alltid.... kanske ni förstår mera nu....
min burk:
Shuttle moderkort
AMD 1800 xp
Asus radeon 9600XT
256 minne
2 hårddiskar
2 cd brännare
ja det är så det ser ut....
June 11, 2001
OfflineProblemet är den att utforskaren (explore.exe) stängs av och laddas om. I detta fall beror det på något av följande:
1. Ett program ligger i bakgrunden och tar för mycket kraft.
2. Eftersom du bara har 256 MB RAM så måste windows använda en swapfil som ligger på en kraftigt fragmenterad hårddsisk, vilket slöar ner systemet. (512 MB RAM anses som ett minimikrav för att köra windows XP med ok prestanda. (Detta om du har tex ett os som kräver 256 som minimikrav och ett program som gör likaså så betyder det att du måste ha båda kraven samtidigt vilket innebär 256+256 MB RAM.)
3. För många installationer/avinstallationer har orsakat för många poster i registret eller andra ogiltiga värden i installationen.
Det bästa att prova med är detta:
Töm intertnet-cachen, cookies och tidigare.
Ta bort växlingsfilen.
Defragmentera hårddisken.
Återställ växlingsfilen till en fast storlek där övre och undre värde är 1024 MB.
1 Guest(s)

Log In