August 11, 2001
OfflineMin dator är enligt beskrivningen nedan : dator 2, fast med ytterligare en hdd samt kontrollerkort till denna. Jag har dessutom satt in en sån 5.25" hddhållare med inbyggd fläkt.
Felet började för några veckor sedan när fläkten i hddkylaren började brumma. Den snurrar på bra, men ibland kommer det missljud. Jag är iofs inte säker på att det är den, utan det kan även vara cpufläkten. Men tempen på cpu:n ligger konstant på 53-55 grader.
När jag har startat datorn så funkar allt ganska bra, men efter en stund blir det väldigt segt att öppna mappar, eller tom "den här datorn". Sen låser sig explorer.exe. Jag måste då reboota för att få igång den igen...
Provade nu med att formatera C: och göra en helt ny ominstallation. MEn problemet kvarstår.
Jag har Norton Antivirus med dagliga uppdateringar samt även brandväggen från samma. Dessutom sitter jag bakom en hårdvarubrandvägg.
När det hänger sig så är cpu:n uppe i 100% samt att explorer.exe använder ca 100 000 kb minne...
Kan dessutom berätta att det alltid hänger sig när jag använder DC++ 0,401. Men detta använder jag inte ofta.
Någon som vet vad detta kan vara?
February 28, 2004
OfflineProblemet bör vara NORTON.
Men det kan även vara DC++ hashing, om du vet vad det innebär.
Hashing skapar som ett ID för alla filer du delar ut på DC, så att om några laddar ner filer från dig men ändrar namnet så kan man fortfarande söka efter den filen med hjälp av ID:t.
Hashing tar lite tid och CPU -> 100%, och ju mer du sharar desto längre tid tar det.
April 28, 2005
OfflineJag tror inte det är Norton som gjorde det där.
Antar att du har videocodecs installerade samt brukar kika på film i burken. Kör du med små eller stora ikoner? Ibland kan Xp köra ihop sej när man har stora ikoner i utforskaren, då försöker ju Xp förhandsvisa vad som ligger i mapparna när det är bilder/filmer mm. Gå isf in i mina dokument, välj visa miniatyrer eller visa detaljerad lista mm. Sen går du upp i listen på fönstret och väljer Verktyg/Mappalternativ/Visning. Välj där "Använd i alla mappar" Detta löste problemet för mej en gång i tiden...
August 11, 2001
OfflineSuperMalla wrote: Jag tror inte det är Norton som gjorde det där.
Antar att du har videocodecs installerade samt brukar kika på film i burken. Kör du med små eller stora ikoner? Ibland kan Xp köra ihop sej när man har stora ikoner i utforskaren, då försöker ju Xp förhandsvisa vad som ligger i mapparna när det är bilder/filmer mm. Gå isf in i mina dokument, välj visa miniatyrer eller visa detaljerad lista mm. Sen går du upp i listen på fönstret och väljer Verktyg/Mappalternativ/Visning. Välj där "Använd i alla mappar" Detta löste problemet för mej en gång i tiden...
Detta funkade faktiskt.....Har inte installerat några som helst codecs än.
1 Guest(s)

Log In