March 10, 2003
OfflineHar en kompis som nyss uppgraderade sin dator från en xp3200 till en Intel 3ghz.
pga av att han hade massa hårdvaruproblem med den förra riggen.
Han bytade delar i datorn pga att han inte fick flyt i nyare spel.
Felet yttrar sig som hack eller seghet i grafiken (FPS ligger dock konstant ).
Man skulle nästan tro att han hade dålig ping frånsett att han kör Doom3 i SP.
CS:S och HL2 är likadant + diverse nyare spel. I Q3 flyter allt dock ?? :wide:
Hjälper inte att installera om datorn eller byta alla delar som han nyss gjort.
Det enda han inte bytat är chassit (skalet) till datorn, nätagget köpte han ett
nytt med nu.
Jag har kollat drivrutiner och inställningar. Allt ser normalt ut och han överklockar inget.
Någon som stött på något liknande problem ?
Spec på nya riggen är:
asus p5p800, P4 3.2 (prescott), Asus GForce 6800GE, 1024 Twinmos dual. 1x120gb ibm 1x160 ibm 1x200seagate 1x250 hitatchi.
Hiper 480w
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 10, 2003
OfflineJupp.. allt nytt. Memtest86 är kört också, han köpte allt nytt pga att han inte
ville att problemen skulle följa med till den nya datorn.
Det sista vi testade igår var att byta mus & tngb för att
det inte skulle bero på de sakerna.
Allt är uppdaterat, hjälper inte att köra med nyinstall av windows heller.
För vi trodde det berodde på ett program han installerat.
Skall systemtesta lite saker imorgon. Men har svårt att tro att
jag kommer hitta orsaken.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
February 21, 2005
OfflineApril 30, 2004
OfflineLuxh wrote: Testat med en annan windowsskiva? Det är väl det enda som kan vara likadant med förra datorn...Han kanske har en fuckad warezversion? 🙄
Testa att sätta datorn i ett annat eluttag. Det som han kör på nu kanske är defekt.
Tänkte på samma saker, Finns väl inte mycket annat att testa!.
//Kontrast
March 10, 2003
OfflineTja.. Det är iaf inte det som är problemet om han inte vill gå och köpa en till XP pro för ett antal tusen.
Vi skall testa att byta delar med en kompis som har samma uppsättning.
Fungerar inte det tror jag snart att ett ufo snart kommer uppenbara sig.
January 6, 2004
OfflineEftersom problemet verkar som om det följer med så kan det vara något med dina Hårddiskar att göra. Prova att Installera OS på alla hårddiskar och testa dem enskilt först , alltså koppla bort dem hårddiskar som inte behövs (icke OS).
Kan vara något konstigt virus eller något som finns på dina filer som hela tiden sprider sig eller vad det kan vara.
Det enda jag kommer på.
Du får tänka så här "Om problemet följer med hela tiden så måste det väll vara något som jag inte bytt ut eller som är kvar, allt från Hårdvara till mjukvara."
March 10, 2003
OfflineJupp..HDs fungerade inte att fippla med heller. Vi skall testa ett annat graffe.. fungerar inte det så skall jag skynda mig ut och ta emot datorn när den flyger ut genom fönsterrutan. Även om graffet med är nytt.
1 Guest(s)

Log In