Soundblaster Audigy 2 Value + Fraps problem när jag använder 8GB RAM|Felsökning|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Soundblaster Audigy 2 Value + Fraps problem när jag använder 8GB RAM
Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 1, 2012 - 12:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag hittade inte alltför länge sedan ett Soundblaster Audigy 2 Value ljudkort som skulle ersätta det dåliga inbyggda ljudkortet. Jag skulle flytta om lite hårdvara i mina datorer så att min AMD Phenom II 955BE blev speldatorn istället för min AMD Phenom II 1100T.

När jag hade mina 4GB minnen i speldatorn som har Audigy kortet så blev det ljud när jag spelar in filmer med Fraps, men har jag 8GB installerat så hörs ljud när jag spelar in, men när jag ska spela upp filmen sedan så hörs det inget alls. Mycket konstigt problem detta eftersom jag spelar in när det står record "What you hear" i inställningarna i Fraps. Jag skrev direkt till killen som gör Fraps att det är fel i programmet, men det fick jag ta tillbaka eftersom det var samma problem med DXTory

Tar jag bort ett minne så att det bara är 4GB då finns det ljud med i videoklippet. Kan det vara drivrutinen från 2009 (som är den senaste) till det ljudkortet som spökar? När jag gör det med mitt X-FI ljudkort så finns det inga såna problem.

Finns det några tredje parts drivrutiner som man kan använda tillsammans med Audigy 2 kortet än dessa som creative har gjort? Annars får jag köpa ett nytt ljudkort till

Hoppas att det inte blev för rörigt 😀

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
1280876
July 1, 2012 - 2:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Har för mig jag läst om en bugg med creatives kort, som gör att de inte fungerar som de skall över 4gb ram. Minns inte vilka serier och OS det gällde dock. Har några kort till övers om du är intresserad av att köpa nått beggat. Ett X-fi och ett Auzentech. Inte fått tummen ur att lägga upp saker på k&s bara.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
1280882
July 1, 2012 - 2:42 pm
sp_Permalink sp_Print

OK, vad tar du för X-Fi kortet och vad är det för plats den ska sitta i PCI eller PCI-E? Jag är intresserad av att köpa det annars eftersom mitt X-Fi jag redan har funkar bra med 8GB. Vilket X-Fi kort är det förresten? finns ju en del att välja på

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
1280883
July 1, 2012 - 2:50 pm
sp_Permalink sp_Print

PCI och tror det är ett Extreme Music... den äldre modellen då. Vet inte om de nyare är samma eller om de ändrat något. Slutade använda det då jag inte har PCI i min burk. Pris vetifan.... 250-300 inkl frakt kanske?

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
1280884
July 1, 2012 - 2:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Du får bestämma vad du ska ha för det förutsättningen att det funkar som det ska och att det inte kostar för mycket, men det prisförslaget du gav kan jag acceptera. Du kan PM:a mig så med kontonummer och adress så ger jag min adress och för över pengarna till dig. Bara vi inte hamnar i trubbel med bossarna här nu då det inte är en köp/sälj tråd

Gustav Gager
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1492
1281332
July 12, 2012 - 6:45 am
sp_Permalink sp_Print

Har säker något med Audigy 2 att göra. Kortet är gammalt och drivrutinerna lika så. Det beror troligtvis på att du kör med 64 bit os. Innan. Vi hade 64 it os så kunde inte OS adressera mer än 4gb ram.

Tips. Om du ska köpa nytt ljudkort. Köp hans auzentech. De är bättre än x-fi. I mitt tycke 🙂

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
1281333
July 12, 2012 - 6:53 am
sp_Permalink sp_Print

-Tjalve-;1281460 wrote: Har säker något med Audigy 2 att göra. Kortet är gammalt och drivrutinerna lika så. Det beror troligtvis på att du kör med 64 bit os. Innan. Vi hade 64 it os så kunde inte OS adressera mer än 4gb ram.

Tips. Om du ska köpa nytt ljudkort. Köp hans auzentech. De är bättre än x-fi. I mitt tycke 🙂

Hahaha, ok. Nu har jag redan köpt hans X-FI Xtreme Music så det är lite för sent att säga det nu :). Jag blev ganska nöjd för det priset inklusive frakten

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 28
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL