August 23, 2001
OfflineSkulle byta kylpasta på kylaren så monterade bort den och rengjorde kylaren och CPUn med en bit papper och la på nytt och monterade tillbaka kylaren och efter det vägrar den starta.
Lyssnar man noga på fläkten till grafikkortet så låter det som den startar om hela tiden.
Ibland när man trycker på powerknappen så går den igång och efter några sekunder så stängs den utav och sedan startar den upp igen men bara till samma fenomen som tidigare, låter som fläkten på GPUn tappar ström för en sekund men kommer åter direkt.
Har monterat om CPUn och testat byta plats på minnen utan bättring. Grafikkortet har jag testat i annan dator och det funkar.
Har ingen CPU eller minne jag kan testa för att försöka utesluta.
Tips på vad jag kan göra?
Är en i7 2600 CPU och ett asus p8p67- PRO
August 23, 2001
OfflineHar testat båda delarna nu men samma fel.
Kan man ha lyckats fått sönder något?
Update: testar jag starta utan minnen så blir det inte det där konstiga med grafikkortsfläkten, men har testat varje minne i alla portarna men ingen skillnad, så fort minnet sitter i så låter fläkten konstigt.
January 9, 2004
OfflineJa det är nått med CPU och Moderkort.
Om du inte gjort det. Ryck ur alla strömkablar från nätagget till moderkortet. När det är klart så tar du loss BIOS batteriet. Kortslut pinnarna som startar maskinen (för att ladda ur kondensatorerna). ta även ur CPUn helt. Kontrollera sockeln så du inte har några böjda pins. Om allt ser ok ut. Sätt i CPUn. (vicka den lite fram och tillbaka så du är säker på att den sitter som den ska). Ställ CPU kylaren på CPUn (du kan dock skippa att koppla in fläkten) Du behöver inte montera den när du testar. Sedan kopplar du in 24pin +8pin ATX kontakterna och ser till att dessa sitter i ORDENTLIGT. Starta maskinen och se om du får PIIIP (inga minnen) eller vad som händer.
Annars måste du kanske reklamera CPU eller moderkort om du inte får igång den alls. Testa gärna med annat nätagg också. Om du har möjlighet vpore det ju kanon om du kunde testa någon annans moderkort eller CPU.
1 Guest(s)

Log In